Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Fontanafredda Langhe Nebbiolo 2015

Gepost door JohnCopier 
Fontanafredda Langhe Nebbiolo 2015
09 April 2018 12:53
Het blijft en is een opmerkelijk toegangkelijke wijn. Smakelijk. Zachte tannines. Mooi zuurtje. Ook wat zoet fruit. De wijn doet het zeer goed bij kaas. Licht rood kersensap. Kleine aardse toon. En dat voor net onder een tientje bij Appie. Mijn advies is de wijn in zijn jeugdige fase te drinken. Deze wijn is van 2015 dus laten wij zeggen, uiterlijk volgend jaar. Maakt niet uit want dan is er weer nieuw onder de kurk van een recenter jaar.

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Fontanafredda Langhe Nebbiolo 2015
09 April 2018 15:27
Zal dit flesje een meenemen.
Bedankt voor de tip thumbs up
10 April 2018 09:13
Vorig jaar nog geweest op dit voormalige Koninklijk bezit. Keurige wijnen, betrouwbaar en goed betaalbaar. Niet altijd de spannendste wijnen.
10 April 2018 10:24
In de fles zit hooguit voor 2 tot 3 euries wijn. De vraag is dan of je voor dat bedrag nog spannende wijn kan maken. De wijn is zuiver, strak en keurig gemaakt. Ik kan er weinig fouten aan ontdekken. De wijn had iets meer kleur mogen hebben. Dat is een beetje zeikerig. Ga ik niet doen. De wijn is gemaakt om op zijn fruit te drinken. Bewaren of opslaan is niet de bedoeling. Lekker genieten van een fruitig en niet al te complex glas. Echt een glas voor mooi weer en op het terras. Mij straf je er niet mee.

Hr Os, u hebt gisteren goed gespeeld.

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/04/2018 19:01 door JohnCopier.
11 April 2018 13:06
In het door u geschetste perspectief is het een prima wijn, Ik wens u veel mooi weer en een prettig terras!

Bedankt voor uw compliment.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen