Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Alcohol, gezondheid, medicijnen, Covid, Cosmetics.

Gepost door JohnCopier 
Re: weg met alcohol.....
17 December 2017 23:23
De toekomst voorspellen, is dat ooit wel eens iemand gelukt? cool smiley
Re: weg met alcohol.....
18 December 2017 18:00
Zoiets?

[www.zita.be]

[www.kvoa.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/12/2017 18:02 door JohnCopier.
Re: weg met alcohol.....
18 December 2017 19:35
Ik sla deze even over.
Mij niet gezien met die bende.
Re: weg met alcohol.....
19 December 2017 13:19
Mediwiet, maar dan even anders.
One in six parents allow children alcohol by age of 14, says study.
15 December 2017 13:35
Leer ze proeven ipv drinken.

[www.theguardian.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: One in six parents allow children alcohol by age of 14, says study.
16 December 2017 13:17
John, als je ze leert proeven en ze vinden dat wat ze proeven lekker dan gaan ze toch drinken. Zo ben ik ook begonnen. Met drinken is niets mis maar leer ze dan ook de gevaren van drinken. (Leren proeven is meer iets voor de kinderen van wijnboeren. Heb je inmiddels Retour en Bourgogne gezien?)
Re: One in six parents allow children alcohol by age of 14, says study.
16 December 2017 19:17
Wij hebben onze twee kinderen, vanaf ongeveer 14 jaar, inderdaad op zeer bescheiden wijze laten meeproeven van mooie en bijzondere wijnen. Ondanks studies ver van de woonplaats, inclusief lidmaatschap van een dispuut, vakanties met vriendengroepen in Spanje. Portugal, Italie en Griekenland zijn het zeker geen alcohollisten geworden. Ik moet er wel bij zeggen dat beiden ook altijd heel serieus op best hoog niveau hebben gesport en nog sporten. Nu zijn ze allebei al ruim volwassen (33 en 28) en bezoeken zelf wijnfestivals (onlangs nog het Chianti- Classico festival) in Greve en zij worden binnen hun vriendengroep als "kenners"gezien. Het helpt natuurlijk wel dat zij mij ook regelmatig hebben bijgestaan als hulpen tijdens mijn proeverijen. Vanwege hun functies zijn ze allebei ook vaak in de "betere" restaurants te vinden en sturen dan vaak via de app. een afbeelding van de wijnkaart. Pa, welke zou jij kiezen bij dit of dat is dan de vraag en soms volgen ze mijn advies nog op ook. Toen ik onlangs met mijn dochter in mijn kelder stond merkte ik op dat het toch zonde zou zijn als ik geen tijd van leven zou hebben om minstens de allerbeste wijnen die daar liggen op te drinken. Zij dacht daar net even anders over en vertelde mij dat als ik het loodje zou leggen zij met haar partner en haar broer met zijn partner zich met gepaste aandacht aan mijn vloeibare erfenis zouden wijden. Dus ik zeg: Leer ook je kinderen op subtiele wijze te genieten van de mooie dingen van dit leven. Overigens heb ik ze allebei op hun doopdag even laten sabbelen op mijn in een prachtige Toscaanse Vino Santo gedoopte vinger! Nu ben ik dus een zeer slechte ouder!
Re: One in six parents allow children alcohol by age of 14, says study.
18 December 2017 13:37
Mijn dochter heb ik leren proeven en nu met mijn kleinkind is het niet anders. Geen leuker tijdverdrijf dan met die kleine puk in de keuken te staan en alles te proeven. Is het gaar? Hoe krijgen wij de smaak omhoog zonder het gebruik van zout? Wat proef je en vooral wat ruik je? Heerlijk met zo'n eigenwijs ding. Ja, ik leer haar de goede maar ook de foute dingen.

Laat ik het eens omdraaien. Je laat ze niet proeven en ze gaan toch drinken! Wat dan? Dat geef je je toch een knal voor je kop. Je zoon of dochter gaan stappen en zijn 14/15. Dan geef je ze toch condooms mee. Luister goed is de wijze raad, niet gebruiken maar komt het er van dan heb je ze bij je.

Natuurlijk vertel ik bij het proeven wel welke gevaren er zijn. Persoonlijk zou ik graag zien dat ze bijvoorbeeld cola wel proeft maar daarna uitspuugt. Het slechte voorbeeld van de hele wereld zorgt er voor dat die ergernis nog wel even zal blijven.

Het probleem ligt vaak niet bij de kinderen maar bij de ouders. Ik leer haar dat ze niet moet roken. Enkele ouders bij haar op de hockeyvereniging roken in hun auto en nemen kinderen van anderen in de auto mee. Bij ons in huis wordt niet gerookt maar rokers op visite begrijpen dit niet altijd. Ik stuur ze naar buiten. Leg dat maar eens uit. Wel roken maar niet hier is als het verbieden van coladrinken in huis maar elders mag het wel.

Ik sluit mij volledig bij de "Slechte ouder" aan.

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Ontspant wijn terwijl bier het zelfvertrouwen opkrikt?
24 November 2017 13:06
Mijn humeur neemt nu al toe in de wetenschap dat ik vanavond een heerlijk glas wijn ga drinken.

[www.eoswetenschap.eu]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Ontspant wijn terwijl bier het zelfvertrouwen opkrikt?
24 November 2017 17:52
Ik werd er inderdaad ontspannen van toen ik de fles bubbels opende.
Rode wijn en chocolade blijken wondermiddel tegen veroudering.
10 November 2017 12:29
He, gelukkig maar.

[www.ad.nl]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Can red wine boost female fertility?
31 October 2017 13:32
Gelukkig maar.

[www.iol.co.za]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Can red wine boost female fertility?
31 October 2017 13:38
Het is een golfbeweging. Eerst lees je hoe slecht het voor een mens is en vervolgens kan het niet op hoe goed het is.

[www.medischdossier.org]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Alcohol toch nuttig?
28 October 2017 11:44
Alcohol easing foreign language conversations

Who hasn’t already felt a little more comfortable speaking a foreign language over a drink? It seems that with moderate consumption, science validates this hypothesis.
Alcohol helping you to speak a foreign language? This is what Dutch researchers have tried to prove. First of all, don’t worry; we are talking about small quantities of alcohol, of course: this study was conducted with people who had consumed a pint of beer or two glasses of wine. The idea was clearly not to make them drunk, which has rather the opposite effect on your fluency in foreign languages.
The American magazine Time reported a study on the effects of alcohol on the practice of foreign languages, conducted by the paper Journal of Psychopharmacology. 50 German-speaking students from the University of Maastricht in the Netherlands took part in the study. They had to have a two-minute conversation with a Dutch-speaker. Before this conversation, half of the students had drunk the equivalent of a pint of beer (or two glasses of wine) for a 70-kilogram (150-pound) man; the other half only had a glass of water.
All the conversations were recorded, and Dutch-speakers assessed the discussions without knowing their alcohol levels. The students also assessed their own performance. Regarding the self-assessment, the alcohol had no effect: those who had consumed alcohol were not more confident than those who had drunk a glass of water. On the other hand, their level was considered better by the Dutch-speaking assessors, because of a more fluent pronunciation. Grammar, vocabulary or argumentation were similar between groups. Alcohol helping to reduce inhibitions, some people can more easily overcome their nervousness or hesitancy with foreign languages. However, the level of alcohol should remain low so that the degradation of cognitive functions doesn’t ruin the positive effects.
To conclude, researchers believe that in small quantities, alcohol reduces the anxiety caused by foreign languages and thus improves people’s skills, allowing a smoother conversation. Still this study has one main fault: to certify its validity, it would have been necessary to add an alcohol placebo, to be sure the actual alcohol consumption improves the language level and not only its placebo effect. To be continued in a future study…

Ideal Wine
Re: Alcohol toch nuttig?
28 October 2017 12:27
Haha grinning smiley
Heel nuttig dat alcohol
Re: Alcohol toch nuttig?
30 October 2017 14:07
Zeker. De argumentatie bij oom agent is een stuk eenvoudiger.

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Kun je de hele avond alcohol drinken en toch veilig naar huis rijden?
20 October 2017 15:15
Het consult Als je tussentijds genoeg tijd neemt om alcohol te laten afbreken, kun je dan de hele avond drinken en toch veilig naar huis rijden?

Niet uitproberen.

[www.trouw.nl]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
How Many Calories Are in Wine?
06 October 2017 12:53
Each day, it seems like a new study goes viral referring to the various claims that wine can be healthy. Alcohol lowers heart attacks! Red wine helps diabetes and memory retention! Wine can actually replace going to the gym!

[vinepair.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Beste Volkskrant, het héle verhaal over alcohol, alsjeblieft.
27 September 2017 08:50
Het onderwerp wordt gezellig tegen het licht gehouden.

[www.vn.nl]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Beste Volkskrant, het héle verhaal over alcohol, alsjeblieft.
27 September 2017 09:29
John Bindels – Schijnheiligheid over wijn.

[www.thewinesite.nl]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Beste Volkskrant, het héle verhaal over alcohol, alsjeblieft.
27 September 2017 13:48
Het blijft een veelbesproken onderwerp......
Zwangere mag best een beetje alcohol, schreven Britse media. We zochten uit of dit klopt.
20 September 2017 09:02
Berichten verspreiden zich vaak razendsnel, of ze nu kloppen of niet. Wij proberen de zin van de onzin te scheiden. Deze week: een zwangere mag best een beetje alcohol.

[www.volkskrant.nl]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Langer leven dankzij af en toe een slokje wijn.
18 August 2017 17:15
Ik lees deze berichten graag.

[nl.metrotime.be]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Onderzoek: één glas wijn of bier maakt creatiever.
09 August 2017 17:34
De allerbeste, meest briljante ideeën schieten je te binnen als je net wat te diep in het glaasje hebt gekeken. Enthousiast sla je ze die nacht op in je telefoon om er vervolgens de volgende ochtend smakelijk om te lachen. Toch niet zo baanbrekend als je gisteren dacht. Uit onderzoek blijkt nu dat een kleine alcoholconsumptie daarentegen wél de creativiteit van je brein bevordert.

Altijd al gedacht.

[www.metronieuws.nl]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Onderzoek: één glas wijn of bier maakt creatiever.
14 August 2017 13:25
Toestand specifieke herinnering: 'Een glas wijn kan je geheugen opfrissen'

Waarom hebben we last van onverklaarbare fobieën? Hoe komt het dat ons brein ons laat geloven in complottheorieën? Dean Burnett, gepromoveerd neurowetenschapper, docent, en stand-up comedian, schreef een boek over ons brein. Knack biedt u een passage aan.


Waren alle deskundigen maar stand-up comedian.

[www.knack.be]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Moderate wine consumption could decrease diabetes risk – study.
09 August 2017 17:58
Je zal maar diabetes hebben. Dan weet je met al die studies toch niet wat je moet doen!

[www.destinyman.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Hoofdpijn.
08 August 2017 12:01
Zolang ik wijn drink lees/hoor ik dit verhaal. Proefondervinderlijk heb ik vastgesteld dat het nauwelijks om de inhoud van het glas gaat maar altijd om te veel drank.

[www.quest.nl]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Hoofdpijn.
08 August 2017 12:15
Precies, de hoeveelheid is echt de grootste factor.
Cheers! Regular drinkers might live longer lives without dementia.
04 August 2017 11:18
Een hele opluchting.

[www.zmescience.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Het eeuwige leven.
09 July 2017 08:31
Of dit nu de juiste reclame is om de 100 te halen is wel wat overtrokken.

[www.cosmopolitan.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen