Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

40 vins luxembourgeois dans le Guide Hachette.

Gepost door JohnCopier 
40 vins luxembourgeois dans le Guide Hachette.
22 October 2018 19:16
Het zal eens tijd worden. Het wijngebied is pakweg 20 Km lang maar wel 20 Km plezier en... puike ontvangst.

[paperjam.lu]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: 40 vins luxembourgeois dans le Guide Hachette.
23 October 2018 11:36
"Paru pour la première fois en 1985, le Guide Hachette des vins a inclus Luxembourg dans sa sélection depuis 2000".

Luxemburgse wijnen staan al sinds 2000 in de Guide Hachette.
23 October 2018 14:24
Kijk eens aan. Fake news!!! Of gewoon weer eens onder de aandacht brengen. Tenslotte heeft niet iedereen de Guide Hachette op de boekenplank staan. Los daarvan is een bezoek zeker op zijn plaats al is het maar voor de benzine. grinning smiley

John

24 October 2018 16:12
Luxemburgse wijnen heb ik goede herinneringen aan.
Het is al erg lang geleden dat ik daar geweest ben.
Te lang!
26 October 2018 18:51
Het blijft toch vreemd dat in het overzicht Domaine Charles Decker ontbreekt. Maakt bij mijn weten de duurste en beste Vin de Paille van Luxemburg. Nu hoeft duur en beste niet samen te gaan maar in dit geval breek ik daar toch een lans voor.

John

27 October 2018 12:56
John, om in de Guide te komen moet je je wel inschrijven en wijnen leveren. Dit is verder gratis.
27 October 2018 16:52
Is bekend. Ze laten wel een mooie kans voorbij gaan.

John

29 October 2018 13:41
Een aantal jaar geleden ben ik naar de oogstfeesten in Luxemburg geweest en heb er een flink deel van wat er in dat land geproduceerd wordt geproefd. Naast ontzettend veel troep vielen eigenlijk alleen de wijnen van Alice Hartmann en vooral Chateau Pauque (van Abi Duhr) positief op. De laatste deed overigens niet mee aan de oogstfeesten, maar daar ben ik thuis bij op bezoek geweest. Waarschijnlijk de meest no-nonsense wijnmaker die ik ken thumbs up.
Misschien dat de wijnen in Luxemburg de laatste paar jaar een sprong in kwaliteit hebben gemaakt, maar ik denk dat ze vooral de marketing nu iets beter op de rit hebben smiling smiley.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/10/2018 13:41 door Sander.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen