Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

How different are vintage quality-scores from different sources?

Gepost door JohnCopier 
How different are vintage quality-scores from different sources?
15 April 2019 19:21
En de wijze les is, geloof niemand. Om maar eens een wel bekend persoon aan te halen; ( America First Again)."Eigen neus en mond eerst."

[winegourd.blogspot.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: How different are vintage quality-scores from different sources?
16 April 2019 12:00
"Eigen neus en mond eerst."

Natuurlijk zul je zelf moeten proeven en ruiken maar gebruik maken van de ervaring van anderen kan het makkelijker maken. Ik koop/gebruik hiervoor altijd het juni nummer van La Revue du vin de France. Hierin gaat men verder dan de wijnregio. Ook de kwaliteit binnen de appellations van deze regio's worden beschreven. Dus niet alleen bv Beaujolais maar ook de cru's afzonderlijk. Er zijn altijd verschillen.
Ik herinner me dat ze over de Vacqueyras 2013 niet enthousiast waren omdat in dat jaar te weinig grenache geoogst werd. Ik heb hem toch gekocht en kwam er toen achter dat dit klopte. Heb gelukkig de wijn kunnen ruilen voor 2014 die nu heerlijk begint te worden.
Re: How different are vintage quality-scores from different sources?
16 April 2019 13:19
Ben ik met je eens. Het kan zeker geen kwaad om de aanbevelingen van La Revue du vin de France te volgen. Jarengeleden een abo gehad. Dat liep na verloop van tijd met de verzending naar Nederland fout. Wanneer ik in Frankrijk ben koop ik wel altijd een los exemplaar. Ik heb nu een abo/nieuwsbrief van Le Guide Hachette des Vins. Een paar keer per week wordt een wijn besproken. Of je die dan koopt moet je natuurlijk zelf uitmaken. Ook Falstaff Oostenrijk kan op mijn belangstelling rekenen. En niet te vergeten "Mosel Fine Wines". James Suckling en René Gabriel volg ik blind omdat hun en mijn smaak nagenoeg gelijk zijn. Wat zij goed en lekker vinden vind ik ook goed en lekker. En je wordt met die info nog al eens een pad opgeduwd waarvan je het bestaan niet wist. Ik ben het dus helemaal met je eens.

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen