Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Food & wine en restaurants

Gepost door JohnCopier 
Re: Wijn-spijs advies gevraagd
13 October 2015 08:25
John en Robert dank voor de reactie

@John, dikker maken van de saus met agar?

**************************************************************************************

It's all in your head the thoughts you have that build your world illusion,
the faith you need so you can proceed and build a sane solution
is it the truth, is there any proof to back up the things you believe in,
or is it a dream to make it seem like a goal that you're achieving

**************************************************************************************
Re: Wijn-spijs advies gevraagd
13 October 2015 10:55
Zoek een smaakloos verdikkingsmiddel dat water kan binden. Agar kan dat. Maar wanneer je agar niet in huis hebt is er natuurlijk op dat gebied meer onder de zon.

[www.consumentenbond.nl]

Ik wil ook nog wel eens E415 gebruiken. Maar pas op; Op een liter niet meer dan een half theelepeltje. Bij gebruik de handmixer in de massa zetten en de Xanthaan naast de draaikolk laten glijden. Goed mixen. Kan koud worden verwerkt. Geen meel of maïzena gebruiken dat proef je.

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Wijn-spijs advies gevraagd
24 October 2015 17:50
Na een lange voorbereiding nu de definitieve opmaak voor de finale rond.
Dit moet het gaan worden 31 oktober:







**************************************************************************************

It's all in your head the thoughts you have that build your world illusion,
the faith you need so you can proceed and build a sane solution
is it the truth, is there any proof to back up the things you believe in,
or is it a dream to make it seem like a goal that you're achieving

**************************************************************************************



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/10/2015 18:09 door RobertKoopman.
Re: Wijn-spijs advies gevraagd
24 October 2015 18:09
Ziet er goed uit hoor!
Re: Wijn-spijs advies gevraagd
24 October 2015 18:10
RobertKoopman Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ziet er goed uit hoor!

Dank je

**************************************************************************************

It's all in your head the thoughts you have that build your world illusion,
the faith you need so you can proceed and build a sane solution
is it the truth, is there any proof to back up the things you believe in,
or is it a dream to make it seem like a goal that you're achieving

**************************************************************************************
Re: Wijn-spijs advies gevraagd
01 November 2015 20:00
Zondag 01 november de dag na de wedstrijd.
De dag waarin de kater over moet zijn, of het geluksgevoel wat weg gaat ebben?
Laat is beginnen met een kort verslag:
75 minuten die mij scheiden van winnen of verliezen,
het blijft ten slotte een wedstrijd en als je meedoet wil je winnen.
Gezonde spanning bij het begin en het lukte me goed me voor alles om me heen af te sluiten en te doen waarvoor ik gekomen was KNALLEN!
Zalm prima gegaard in de oven, tomaten roosteren voor de saus, iets te ver waardoor ik niet helemaal tevreden was over de uiteindelijke saus.
Snijbonen prima,
tapioca parels ook goed, gegaard in tomatensap en visfond
Krokantje mooi
En dan de opmaak, een strakke streep saus op het bord zetten met een vaste hand zonder zenuwen, gaat dat lukken.
Yes, de streep is strak, daarna de rest opmaken en op het laatst de ring weghalen om te voorkomen dat de zalm het krokantje slap maakt.
Met een strak bord en de wijn naar de jury en dan komt het wachten...............
Prijsuitreiking, alle 12 kandidaten krijgen in een oneliner feedback en de nummer negen in de rij krijgt te horen dat ze vierde is geworden.
Mijn naam nog niet genoemd bij deze negen, dus top 3 YES, zeker niet verwacht zo hoog te eindigen
Dan wordt de nummer twee bekend gemaakt en hoor meteen dat het over mijn gerecht gaat
Trots op deze prestatie en het behaalde resultaat

**************************************************************************************

It's all in your head the thoughts you have that build your world illusion,
the faith you need so you can proceed and build a sane solution
is it the truth, is there any proof to back up the things you believe in,
or is it a dream to make it seem like a goal that you're achieving

**************************************************************************************
Re: Wijn-spijs advies gevraagd
05 November 2015 08:36
Restaurant zonder personeel
22 October 2015 17:33
Verwend worden moet jezelf doen. Afwassen waarschijnlijk ook. Precies die dingen die ik buiten de deur zoek. Maar je weet niet.

[www.missethoreca.nl]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Restaurant zonder personeel
22 October 2015 18:13
Klinkt een beetje als "zet wat kookplaten in de supermarkt en gaan".
Je moet er ook nog zelf koken begrijp ik uit de tekst.
Wat zou een drie gangen menu doen?
Eten in Amsterdam
15 August 2015 16:39
Wat is the place to be deze komende week?confused smiley
Ons laatste restaurant bezoek aldaar was het Rijks, heel aardig maar wat nu???
Uw dankbare Hendrik
Re: Eten in Amsterdam
16 August 2015 16:52
Onvervalste pub food en af en toe wat bier over je heen. De komende weken worden er heel wat vriendschappelijke rugbywedstrijden gespeeld. Ga op een van de komende zaterdagen dus naar "Dan Murphys Irish Pub". Zit op het Leidseplein. Je zit de hele avond gebeiteld en je hebt plezier voor 10. Weer eens wat anders dan 2 en 3 sterren. Nu krijg je ook sterren te zien maar alleen bij te veel Guinness.

Niet om de wijnkaart vragen is het advies van

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Eten in Amsterdam
16 August 2015 21:44
Dank je John, die tent ken ik, en voor de Sail ben ik al weer in de provincie>grinning smiley<
Verder nog?
Re: Eten in Amsterdam
17 August 2015 08:16
Ik ben al jaren fan van Ron Blaauw. Behalve een vorkje prikken bij Ron Gastrobar zou ik niet snel een reden kunnen bedenken om Amsterdam te bezoeken grinning smiley.
Re: Eten in Amsterdam
17 August 2015 16:56
Wanneer je geen gebiedsverbod voor de Wallen hebt is dit een aanrader.

Restaurant Nam Kee. Zit op de Geldersekade. Gewoon het plaatje aanwijzen en het komt goed. Daarbij een Chinees biertje van het vat.

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Eten in Amsterdam
18 August 2015 22:13
Nou mensen, wij hebben na een tip heerlijk gegeten in een klein restaurantje aan de Weteringschans.
Een aantal gerechtjes van J.B. kwaliteit en originaliteit!
Ik ga het adres hier niet verklappen, anders wordt het daar te druk.
Oprecht geïnteresseerden kunnen zich melden middels een p.b.spinning smiley sticking its tongue out
Re: Eten in Amsterdam
19 August 2015 07:49
Denkt het restaurant er ook zo over Hendrik? cool smiley
Re: Eten in Amsterdam
19 August 2015 08:44
Klein, Weteringsschans, = Italiaans!!!

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Eten in Amsterdam
19 August 2015 11:14
Re: Eten in Amsterdam
19 August 2015 14:47
Van Vlaanderen

**************************************************************************************

It's all in your head the thoughts you have that build your world illusion,
the faith you need so you can proceed and build a sane solution
is it the truth, is there any proof to back up the things you believe in,
or is it a dream to make it seem like a goal that you're achieving

**************************************************************************************
Re: Eten in Amsterdam
19 August 2015 16:24
A.C.H.terBaks Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van Vlaanderen

Helemaal goed!>grinning smiley<
We houden dit toch wel onder ons?

Hendrik
Re: Eten in Amsterdam
19 August 2015 16:25
Er komt hier toch bijna niemand cool smiley
Re: Eten in Amsterdam
19 August 2015 16:56
RobertKoopman Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er komt hier toch bijna niemand cool smiley


Nou Robert, je onderschat de horde stille meelezertssmiling bouncing smiley
Re: Eten in Amsterdam
19 August 2015 17:35
Het raadsel is maar voor een deel opgelost want wie is toch JB en een kennis van Hendrik? Ahh ik heb em. Hij heet John, proeft wijn en woont in het zuiden van het land. Nooit geweten dat die man hapjes kan maken. Maar je weet niet!

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Eten in Amsterdam
19 August 2015 18:40
Wie is JB?
Begin toch nieuwsgierig te worden!
Re: Eten in Amsterdam
19 August 2015 21:49
RobertKoopman Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wie is JB?
> Begin toch nieuwsgierig te worden!




[www.okokorecepten.nl]

smileys with beer
Re: Eten in Amsterdam
20 August 2015 06:29
Aha, duidelijk.
Buikspek
13 August 2015 20:02
Ik heb een mooi stuk buikspek van het Livar varkentje liggen. Nu meen ik me te herinneren dat John Copier op het oude prikbord een keer een bereidingswijze heeft beschreven waarvan bij het lezen alleen al het water me in de mond liep! John, help me... hoe ga ik dit aanpakken?

En natuurlijk... wat drinken we hierbij!!!

Peter
Re: Buikspek
13 August 2015 21:45
Ik beschik ook over aardig wat buikspek en drink er van alles en nog wat bij!
>grinning smiley<
Re: Buikspek
13 August 2015 22:32
Dat moet deze zijn.

Quote
John Copier
voor een doordeweekse dag. Dat was hedenmorgen om half zeven de goedemorgengroet van de kapitein. Succes met het voorbereiden en maken, ons gaat een dagje varen in Zeeland. Tralala.

Morgen komt een collega van de kapitein van het fregat een vorkje wegprikken. Gisteren en vandaag zijn dus de dagen waarop de voorbereiding(en) van start gaan. Ons heeft gekocht Livar en dat staat nu in de marinade te pronken op 4 gr. C. Puree van bonken met knolselder, een lik mosterd en vier soorten kaas. Daarnaast het scheutje melk room en boter om niet te vergeten. Puree staat ondertussen klaar. Daarnaast heb ik enkele weken geleden basis pompoensoep gemaakt en gewekt. Daar hoeft alleen nog maar kokoscrême en op smaak brengen met wat zout en peper bij en klaar. Als voorgerecht coquilles saint-jacques met de koraal. Ik moet dit verd. in Frankrijk kopen omdat koraal hier niet meer mag. Koraal bij de saus en de staafmixer en de bolzeef doet de rest. Als toetje heb ik rozenbottelijs gemaakt. Daarbij soesjes met top van chocolade en een taartje van panna-cotta met schijfjes mango.

Gisteren liep ik waarschijnlijk tegen de laatste hollandse aardbeitjes aan. Wat te maken? Ons hebt in de frigi verse hangop. Bij de Turk basilicum gehaald en ons maakt een glaasje basilicim/hangopcrême met op de top de aardbeitjes. Die laatste staan nu lekker te worden in de poedersuiker met balsamico. Kaas is Munster, niet te veel want het is een gewone doordeweekse dag. De kapitein zal bij de koffie voor een bonbonnetje zorgen.

Wat drinkt ons; Bij de coquilles een licht/halfzoete riesling van Kees-Kieren en… ik denk een chardonnay. Maar wat?

Pompoen hoeft geen wijn maar mag wel van mij. Wat?

Livar krijgt van mij twee of drie wijnen. De eerste wijn is de La Boda d'Aupilhac 2006 en de tweede is een Pauillac 1996 van Pontet. Wat is jullie advies voor de derde wijn. Ch9 of nog een Bordoot? Klinkt misschien gek maar ik zat ook te denken aan een houtgelagerde Weissburgunder van Schäfer-Frohlich. Nooit geprobeerd maar wat let ons?

Bij de kaas en het toetje moeten we zien te overleven en ons denkt dat te doen met een halfje 1996 Versteigerungswein van Markus Molitor 1996 Zeltinger Sonnenuhr Riesling Spätlese. Niet te zoet maar gewoon lekker met een fraai zuurtje. Jammer dat de kapitein alleen maar water drinkt.

Mag ik jullie mening t.a.v. de wijnkeuze maar ook welke nog eventueel als aanvulling zouden kunnen?

John
Re: Buikspek
14 August 2015 00:56
Thanks Sander!
Ik meende me echter te herinneren ook nog eens een recept te hebben gekezen.

Peter
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen