Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wijnschandalen, diefstal, fraude, fake news en ongevallen.

Gepost door JohnCopier 
Het zoveelste wijnschandaal.
25 February 2016 09:50
Het lijkt veel op de echte wereld.

[www.contracostatimes.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Duitse wijnboeren flessen de fiscus
10 February 2016 14:59
Waar "zwarte" kurken al niet goed voor zijn.
Duitse wijnboeren flessen de fiscus
Re: Duitse wijnboeren flessen de fiscus
10 February 2016 17:06
En wat dan nieuwsgierig maakt zijn de namen en rugnummers.

Altijd gedacht dat de belasting werd bepaald op basis van de opgeslagen HL wijn. Nu blijkt er naar zwarte kurken te worden gekeken. Een dood enkele keer kom ik wel eens een zwarte "kurk" tegen maar die is dan altijd van kunststof. Die kan je moeilijk kurk noemen.grinning smiley

Van alle hectaren is bekend wat de opbrengst is. Ach dat kan wel eens wat schelen en om die reden gebruikt de fiscus een hogere opbrengst. Aan de wijnboer te bewijzen dat het gehanteerde aantal Hl niet klopt. Tenminste, zo is mij altijd uitgelegd.

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Over zwendel gesproken.
12 January 2016 11:12
Dat het steeds geraffineerder gaat wisten wij natuurlijk al maar toch verbaas je je over de eenvoud van sommige uitvoeringen.

[jimsloire.blogspot.nl]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Bordeaux Advisory
26 March 2015 08:33
Gewoon even een vraag: BA zal wel ter ziele zijn, maar ik kan me voorstellen dat die kerels al weer bezig met hetzelfde, onder een andere naam. Is dat zo?

Ik ben er toen voor bijna tienduizend ingestonken. Ook met de kennis van toenyawning smiley
Re: Bordeaux Advisory
26 March 2015 11:35
Of ze aan de verkeerde/goede kant van de tralies zitten weet ik niet.

[www.amsadvocaten.nl]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Bordeaux Advisory
26 March 2015 12:10
Dat tuig loopt al lang weer vrij rond!
Heb er destijds op het oude prikbord over geschreven, en er werd vervolgens onmiddellijk gedreigd met juridische acties...
Zeer agressieve benadering per telefoon, gajes is het! >grinning smiley<

Hendrik
Re: Bordeaux Advisory
27 March 2015 09:10
Ze zijn inmiddels allemaal op vrije voeten. De civiele procedure tegen hen loopt nog, maar de miljoenen die ze verdienden zijn handig weggezet. Op een gegeven moment kreeg ik nog 150 euro uit het depot, daar is het bij gebleven. Maar ze blijven aanspreekbaar op de volledige som, hun hele leven lang. En ik ga het er echt niet bij laten zitten. Maar waar zijn die gasten nu? Karin Berwald, John Taylor, Kartaran... Ik kan me niet voorstellen dat ze nu met een eerzaam baantje aan hun centen komen, los van het feit dat ze nog over de miljoenen van hun zwendel beschikken. Bottom line: ik wil mijn centen terug. Alle 10.000 euro. Waar zijn die gasten? Wie?
Re: Bordeaux Advisory
27 March 2015 09:24
Ik had trouwens eerste persing Chateau Brown gekocht. De normale flessen zijn niet te hachelen (echt niet), maar volgens Kartaran was dat allemaal 6de en 7de persing en die zijn nooit echt goed. Dat lag anders voor de eerste persing en die kocht ik voor 2440 per kist. Die lagen in Japan zei die idioot! Geklimatiseerd, dat was mijn troost en met de belofte dat ze voor zeker 3500 verkocht konden worden, binnen een jaar. Jaar voorbij, markt ingezakt. Jezus dacht ik en toen heb ik verzocht de wijnen naar mij toe te zenden. Gewoon opdrinken, why not. Wat ik toen voor een gezeik over me heen kreeg!!! Het waren de stomme amateurs als ik die de markt verziekten. Dat ben ik ook, een amateur, maar verzieken van de markt ligt niet binnen mijn macht. Volgens Kartaran dus wel. In het papiertje dat ik van hen kreeg stonds trouwens letterlijk dat ik op elk moment mijn wijn van 1ste persing uit het depot kon halen. Not. Het enige wat eruit kwam was een scheldkannonade. Als ik Taylor/Kartaran nog eens tegenkom... Waar zijn ze.
Re: Bordeaux Advisory
27 March 2015 09:40
10.000 euro is niet de moeite waard om een vendetta te beginnen. Dat kost geld. Advocaat, deurwaarder, eventuele rechtsgang enz. Neem je verlies en wacht af. Vroeg of laat krijgen ze weer moed en komen uit hun hol.

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Bordeaux Advisory
27 March 2015 09:57
Ik ben geen straatvechter en al helemaal niet fysiek of bedreigend. Maar ik ben wel van de niets aan duidelijkheid overlatende gesprekken. Weet je, ik zit in de bloembollenhandel. Daar lopen ook rakkers tussen. Maar het is gebruikelijk dat ze gevoelig zijn voor goede gesprekken. Mijn uitgesproken lichaamsbouw is slechts een mild extra argument in de conversatie.
Re: Bordeaux Advisory
27 March 2015 13:19
JohnCopier Schreef:
-------------------------------------------------------
> 10.000 euro is niet de moeite waard om een
> vendetta te beginnen. Dat kost geld. Advocaat,
> deurwaarder, eventuele rechtsgang enz. Neem je
> verlies en wacht af. Vroeg of laat krijgen ze weer
> moed en komen uit hun hol.

Uit principe zou ik mijn gram willen halen als ik er voor 10 mille was ingetrapt, ook al was het niet kostendekkend grinning smiley

Hendrik

p.s. destijds hadden die oplichters zelfs een pagina grote kleuren ad in het blad van de VEB, heb Peter Paul erop gewezen dat het oplichters betrof... hij voelde zich niet verantwoordelijk voor de inhoud van advertentiesconfused smiley
Re: Bordeaux Advisory
27 March 2015 15:15
Heer Hendrik,

Wat doe je met je principe wanneer je op je rug op de grond ligt?

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Bordeaux Advisory
27 March 2015 16:32
Dit is geen rugby Johngrinning smiley
Principes mogen wat kosten.

Hendrik
Re: Bordeaux Advisory
25 December 2015 14:25
Beste gedupeerden, op deze link misschien een lichtpunt in deze zaak.

[www.ftm.nl]
Opnieuw een schandaal.
08 September 2015 17:22
Er zijn altijd mensen, een wijnboer in dit geval, die denkt dat de wereld ligt te snurken. Dit is natuurlijk niet leuk want het komt ook nog eens uit Oostenrijk.

[www.kleinezeitung.at]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Viral video in China surfaced showing fake Bordeaux wine production
09 December 2019 19:03
Viral video in China surfaced showing fake Bordeaux wine production

A video showing the production of fake Château La Tour Carnet, a grand cru classe estate in Bordeaux, has caused uproar in Chinese wine trade.


Dit zal de wenkbrauwen bij Bernard Magrez doen fronsen.

[vino-joy.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Sour Grapes vanavond op de TV
07 January 2020 11:56
Kijken!

[www.vpro.nl]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Italian police uncover major wine fraud
24 January 2020 17:48
Italian police uncover major wine fraud

Italian police have uncovered a wine fraud ring, responsible for faking more than a million litres of wine. Barnaby Eales has the story.


[www.drinks-today.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Italian police uncover major wine fraud
25 January 2020 07:35
Re: Italian police uncover major wine fraud
25 January 2020 10:11
Alweer...

Nooit weggeweest.

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Italian police uncover major wine fraud
27 January 2020 11:53
Hotel offers £2k reward for return of stolen wines
29 January 2020 18:03
Hotel offers £2k reward for return of stolen wines

The UK’s smallest five star hotel, Hillbark Hotel in Merseyside, is offering a £2,000 reward for the safe return of a stash of wine stolen last weekend, including three bottles of 1942 Perrier-Jouët.


[www.thedrinksbusiness.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Drug-Dealer Wine-Stealers Busted for Alleged Theft of Royal Wine
06 February 2020 18:33
Drug-Dealer Wine-Stealers Busted for Alleged Theft of Royal Wine

A chopper chase and drug raid in Alsace turned up surprise contraband allegedly purloined from a very elite French winemaker and intended for a very elite French wine customer


[www.winespectator.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Hunt for Whisky Fakes Goes Nuclear
10 February 2020 18:31
Hunt for Whisky Fakes Goes Nuclear

Delighted to have secured a rare bottle of the 1893 Glen Unpronounceable? It might pay to get it checked.


[www.wine-searcher.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Hunt for Whisky Fakes Goes Nuclear
10 February 2020 19:19
Zijn de atoombommen toch nog ergens goed voor geweest....
Is Port 1963 niet “het gevaarlijkst’? Van ale Ports is 1963 het meest radioactief
Auction Fraud Tool Comes Full Circle
12 February 2020 18:22
Auction Fraud Tool Comes Full Circle

A new 360-degree camera function allows prospective bidders to get a clearer picture at one online auction site.


[www.wine-searcher.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Raphaël Michel no longer under investigation for fraud
14 February 2020 18:01
Raphaël Michel no longer under investigation for fraud

The Rhone Valley wine region is still reeling from the news: the indictment of trading company Raphaël Michel for fraud involving an estimated 300,000 hectolitres of AOC wines has just been annulled by a ruling on 16 January 2020 of the pre-trial chamber of the Nîmes Court of Appeal.

[www.vitisphere.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Scam leaves €19,000 of wines unpaid in Beaujolais
27 February 2020 18:21
Scam leaves €19,000 of wines unpaid in Beaujolais

A Fleurie winegrower was contacted by email by a man posing as the buyer of a genuine wine industry company. Trusting his credentials, he agreed to sell his wine with payment due within 60 days, with no deposit.


[www.vitisphere.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Wine worth over £112,000 stolen from Michelin-starred restaurant
25 February 2020 18:10
Wine worth over £112,000 stolen from Michelin-starred restaurant

Between 50 and 60 bottles of wine worth over one million Danish kroner (£112,000) have been stolen after thieves smashed through a wall in a Michelin-starred restaurant in Copenhagen.


[www.thedrinksbusiness.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen