Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Nederland, Belgie, Luxemburg en Duitsland

Gepost door JohnCopier 
Antinori bij Appie
04 January 2021 18:05
Eerst maar de beste wensen voor 2021 ook al liggen de Kerst-Nieuwjaars en beste wensen al in de kliko.

Dan iets wat ons altijd bezighoudt. Bij Appie staat in het rek een aanbieding van rode wijn. Lastig te vinden omdat de naam van de familie Antinori niet op het etiket staat. Vraag mij niet waarom. Het is een IGT en goed binnen te houden. Weinig tannientjes dus met een jaar of twee drie moet deze op zijn. Mooie zoet/zuur balans waarbij het kersenzoet wat nadrukkelijker aanwezig is. De wijn kostte € 7,99 maar nu € 5,95. Die €7,99 is niet gelogen. Daar is de wijn al maanden voor in de aanbieding. € 5,95 is een mooie prijs voor een wijn die ik 88/100 puntjes geef. Leuke wijn voor een feestje. De wijn wordt ook over de grens voor € 5,99 verkocht. Dan moet je nog wel wat vrachtkosten op tafel leggen dus € 5,95 is en blijft een fraaie prijs. Kijk goed naar het etiket wanneer je op strooptocht gaat want zoals eerder gezegd er staat geen naam op.

Lees hier alles over deze wijn.

Marchesi Antinori Santa Cristina Toscana IGT 2019 Italy.

[www.wine-searcher.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Antinori bij Appie
04 January 2021 19:08
Bedankt voor de tip.
Op mijn boodschappenlijstje voor morgen gezet!
Re: Antinori bij Appie
04 January 2021 21:15
Sorry beste lezers, de wijn is geen 5,95 maar 5,99. In het nieuwe jaar mag het, net als bij de slager, wat meer zijn.

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Antinori bij Appie
04 January 2021 23:31
Ah, nu is het net te duur voor mij! spinning smiley sticking its tongue out
Re: Antinori bij Appie
05 January 2021 16:55
De watbeteruitgeruste broer v an Santa Cristina staat ook in het schap met 25% korting.

Villa Antinori uit 2017

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Antinori bij Appie
05 January 2021 23:20
Paar flesjes van 5,99 gehaald en meteen eentje open gemaakt.
Ik ga er nog een paar halen cool smiley
Re: Antinori bij Appie
06 January 2021 12:49
Die andere flessen ook maar opgehaald drinking smiley
Re: Antinori bij Appie
06 January 2021 17:45
Waarom heeft de wijnmaker de naam Antinori niet op de etiketten meegenomen? Schaamt hij zich voor dit product? smoking smiley Die Villa moet je ook eens proberen! Veel cabernet.

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Antinori bij Appie
08 January 2021 18:08
Vandaag zitten grasduinen bij Appie, Alle aanbiedingen zijn nog ruim voldoende aanwezig. In de hoek staat een halfje Dourthe Grands terroirs Sauternes 2017 met 50% korting. Het halfje kost normaal € 8,99 en nu € 4,99. Dat is een weggeefprijs. Het is een blend van Semillon, Sauvignon Blanc en Muskadelle. De wijn heeft 13% alc. Sla je kans het is te geef.

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Antinori bij Appie
09 January 2021 19:11
Bij mijn AH niet gevonden.
DUTCH HOTEL OFFERING OVERNIGHT STAYS IN A WINE BARREL
14 January 2021 13:38
DUTCH HOTEL OFFERING OVERNIGHT STAYS IN A WINE BARREL

A hotel in the Netherlands is offering guests the chance to sleep in giant wine barrels that have the capacity to hold between 15,000 to 23,000 litres of wine.


[www.thedrinksbusiness.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Duitsland
26 November 2019 18:31
Wagner-Stempel: GG Siefersheimer Heerkretz verticaal

Van Steenderen Wines organiseerde bij restaurant Vineum in Rotterdam een proeverij gewijd aan het veel geprezen Duitse wijngoed Wagner-Stempel in Rheinhessen. Centraal stonden 12 jaargangen van de Grosses Gewächs-wijn Siefersheimer Heerkretz.

Wat weken geleden waren wij een weekje te gast bij Wagner-Stempel. Ook wij kregen de Heerkretz in het glas en ook wij waren overdonderd.

[proefschrift.nl]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/11/2019 18:25 door JohnCopier.
Dampfschiff wurde von deutschem U-Boot versenkt
07 November 2019 17:54
Taucher bergen hunderte Flaschen Cognac und Schnaps aus 1917 gesunkenem Schiff

[rp-online.de]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Dampfschiff wurde von deutschem U-Boot versenkt
07 November 2019 18:12
Glasses raised! Divers rescue 900 bottles of old French liquor bound for Russian Tsar Nicholas II (PHOTOS, VIDEO)

[www.rt.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
How German wine from Saxony has been transformed by fall of communism
29 October 2019 18:25
•The entire winemaking industry in Germany’s eastern state of Saxony has seen a rebirth since the country’s reunification
•The state only produces a fraction of the nation’s wine, but it is renowned for its quality



[www.scmp.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Mosel Fine Wines nieuwsbrief 48
21 October 2019 11:48
A trip to the Mosel (I, II)
18 October 2019 12:27
Meisterwerke 2019

Er komt nog meer dus ik zet dit bericht tijdelijk vast op de eerste bladzijde.

[thewineanalyst.org]

[thewineanalyst.org]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Rheingau vineyards used slaves in WW2
20 September 2019 17:19
A new study commissioned by one of the Rheingau’s leading estates has examined the largely overlooked use of slave labour by the German wine industry during the Second World War.

[www.thedrinksbusiness.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Rheingau vineyards used slaves in WW2
22 September 2019 19:10
Kan toch niet echt een verrassing zijn?
Re: Rheingau vineyards used slaves in WW2
23 September 2019 12:45
Ik heb die vraag 10-tallen malen gesteld. "Hoe hebben jullie in de oorlog wijn gemaakt bij de afwezigheid van de mannen". Daar krijg je vaker niet dan wel antwoord op. Soms kreeg je te horen dat het te werkgestelden waren uit Frankrijk. Nee, dus vreemd is het niet. Het collectieve geheugen laat het wel eens afweten.

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Rheingau vineyards used slaves in WW2
23 September 2019 19:57
Dat bedrijven daar geen duidelijk antwoord op willen geven is wederom geen verrassing.
Is en blijft natuurlijk een zwarte bladzijde in de Duitse geschiedenis.
Een oom van mij was in Duitsland tewerkgesteld, kregen ze daarvoor betaald?
Ik kan het hem niet meer vragen maar ik verwacht van niet.
Zal mijn moeder het eens vragen, zij was 8 jaar toen hij na de oorlog terug kwam.
Re: Rheingau vineyards used slaves in WW2
06 October 2019 19:52
Gisteren even gevraagd.
Mijn oom werkte van 1943 tot het einde van de oorlog in de buurt van Hagen.
Kreeg daar dus geen cent voor betaald.
Er werd na de oorlog niet over gesproken.
Mijn moeder heeft pas ergens na 2000 eens een stukje in zijn dagboekje van toen gelezen.
Was na zijn overlijden. Dagboek was geen pretje. Waar het nu is weet niemand. Jammer.
Riesling will have a very different taste in the future
03 October 2019 18:06
The year 2018 was an excellent vintage for German wine, despite the drought. However, with the climate getting warmer, Riesling, Germany’s most famous wine, could start tasting differently. EURACTIV Germany reports.

Riesling liefhebbers met veel "toekomst" moeten een flinke kelder met Riesling inslaan. Gelukkig kan de Riesling zeer oud worden. Wij overleven het wel. Maar het blijft natuurlijk zorgelijk.

[www.euractiv.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
How German Wine Found Its Sweet Spot
06 September 2019 17:45
American connoisseurs have traditionally stayed away from German wine. A new generation of producers — and global warming — is changing that.

[www.washingtonpost.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Mosel Fine Wines nieuwsbrief 47
02 September 2019 14:45
German Winemakers Are Hoping for a Revival With a Return to Drier Wines
22 July 2019 17:29
In 1914, Delmonico’s—lower Manhattan’s oldest fine-dining restaurant—sold a 19-year-old dry white wine—specifically, a German Riesling—for 50% higher than Chateau Haut-Brion, a red Bordeaux. Nearby, Fraunces Tavern, which has been in operation since 1762, was selling another dry Riesling for the same price as Chateau Margaux.

[fortune.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Germany Might Be Producing the Best Pinot Noirs Available Today
15 July 2019 17:09
In the world of wine, Germany—like New Zealand or Argentina—has a clear role: its wineries make Riesling. But while the first mentions of Riesling date from the 1400s, German Pinot Noir actually gets called out more than 500 years earlier. It seems Emperor Charles III brought the grape to Germany from Burgundy in 884. Today Germany has 29,000 acres of Pinot Noir, the third most plantings in the world after France and the United States—and now American wine drinkers are taking notice.

[fortune.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Riesling wine, holding out between pesticides and climate change
04 July 2019 17:18
Climate change, new pests and diseases are threatening Riesling wine. Warmer temperatures are forcing winemakers to increase the use of plant protection methods, namely pesticides.

[www.dw.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Mosel Fine Wines nieuwsbrief 46
02 July 2019 14:50
Sybille Kuntz – a traditionalist open to new trends
18 June 2019 16:46
Mevr. wordt in Duitsland niet zo gepruimd. Dat is jammer want ze maakt prachtige wijnen. Ik heb nog een paar ouwetjes uit begin '90 in huis en die blijven jaar over jaar fris en uitdagend.

[www.bkwine.com]?

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen