Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Diversen

Gepost door JohnCopier 
Re: Wie betaalt het gelag? De klant.
11 July 2018 18:53
Zei ik toch cool smiley
Maa ja, tegenwoordig is het prettig om supermarkten te betichten van vals spel en andere slechte zaken.
Wijn-app.
04 July 2018 07:19
Met deze toffe wijn-app worden jij en je vrienden échte wijnkenners

[flip.it]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Replica wine s
28 June 2018 21:39
Wordt geheel in een laboratorium gemaakt, komt geen druif aan te pas, en "kenners " proeven het verschil niet tussen b.v. een Petrus en de replica. Dat wordt nog een dingetje>grinning smiley<
Re: Replica wine s
29 June 2018 09:14
Als je het "hele" artikel leest dus inclusief het artikel dat in DE STANDAARD stond dan zie je dat dit niet waar is.
Onderzoek: wat kost een drankje in een strandpaviljoen?
28 June 2018 10:02
Onlangs weer eens een gang naar een strandpaviljoen gemaakt. Het enige vermaak is het strandvermaak. Duur en gewoon matig. De kapitein was het volmondig met mij eens.

[www.derestaurantkrant.nl]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Onderzoek: wat kost een drankje in een strandpaviljoen?
28 June 2018 11:17
Ik woonde “vroeger” vrij dicht bij het strand en kwam er regelmatig.
Bij de strandtent kwam ik echter nooit, was altijd erg duur.
En zo te lezen is dat altijd zo gebleven!
Zoute boter verovert de hele wereld.
31 May 2018 10:49
Boven tafel: Culinair historica Charlotte Kleyn en culinair journalist Mara Grimm proberen de geschiedenis en trends van eten boven tafel te krijgen.

[www.parool.nl]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Zoute boter verovert de hele wereld.
31 May 2018 15:40
Brood, boter en zout samen met een glaasje Banyuls is wel een van mijn favorieten.
Lang niet gehad nu ik er over nadenk!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2018 15:40 door RobertKoopman.
Re: Zoute boter verovert de hele wereld.
31 May 2018 16:51
Zout is fout. Niet zo letterlijk maar dan toch. Maar enkele korrels zout bij chocolade en caramel is een orgasme.

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Zoute boter verovert de hele wereld.
31 May 2018 17:32
Geen laag zout, maar een stukje stokbrood met goede boter en dan wat grof zeezout erover doen.
Zo’n beetje tussen duim en wijsvinger.
Met Banyuls is dat echt aan te raden.
Sojasaus uit de Hoekse Waard.
23 May 2018 09:27
Rotterdamse sojasaus met bonen en tarwe uit de Hoeksche Waard #rtvrijnmond.

Het verhaal is goed. Nu de praktijk. Mooie aanvulling in de keuken.

[www.rijnmond.nl]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Onderzoekers brouwen verdwenen bier met gist uit scheepswrak.
08 May 2018 18:36
Australische brouwers zijn erin geslaagd om een verdwenen bier nieuw leven in te blazen. Dat deden ze op basis van 220 jaar oude gist die gevonden is in een scheepswrak.

Toch iets bijzonders.

[nl.metrotime.be]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Napoleon was verzot op deze Nederlandse wijn.
28 April 2018 11:47
Wist u dat de Franse keizer Napoleon verzot was op een goddelijke Nederlandse dessertwijn? Nee? Dan weet u dat nu.

[www.ad.nl]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
The Macallan 1926 sold for record $1.2m
25 April 2018 12:37
Fooi!!! grinning smiley

[drinksint.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
25 Perfectly Fitting Wine Names for Cats
16 April 2018 16:59
Een draadje met een glimlach.

Een goede kennis van mij noemt zijn hond "Alcohol". Afgekort "Alco". Het laatste klinkt beter.

[winefolly.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: 25 Perfectly Fitting Wine Names for Cats
16 April 2018 17:33
MosCATo tongue sticking out smiley
Moest ik toch wel even om lachen!
Een whiskygeheim dat bijna te mooi is om waar te zijn.
16 April 2018 11:38
Recensie Een vast panel test wekelijks wijn, bier, whisky en non-alcoholica. Deze week: een whiskytip van Antal Crielaard.

[www.trouw.nl]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Een whiskygeheim dat bijna te mooi is om waar te zijn.
16 April 2018 12:15
De mening van een ander hoeft niet maatgevend te zijn. Toch is zo'n lijstje wel handig bij het maken van de je keuze.

[www.dailymail.co.uk]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Maar zo doen ze andere regio’s wel tekort.
7 wine secrets we all need to know.
12 April 2018 13:00
We're a nation of wine drinkers, but we don't always know how to get the best out of a bottle. Sam Wylie-Harris discovers the answers to our most-asked questions.

[www.tv3.ie]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
The Macallan 50-year-old for sale at £25,000
27 March 2018 17:13
Dit mag er ook zijn. Het zijn wel ponden.

[www.scottishfield.co.uk]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: The Macallan 50-year-old for sale at £25,000
28 March 2018 10:30
Ik sla deze over smiling bouncing smiley
15 feiten over wijn.
17 March 2018 16:26
Number crunching: 15 facts and figures about the wine industry
BY IDEALWINE 1 MARCH 2018
Wine production and consumption
1. By 2021 the world will be consuming 224.5 billion dollars’ worth of wine each year, an unprecedented amount!1
2. The USA was the largest consumer of wine by volume in 20173
3. Italy will be the biggest producer in 20184
4. France was the 2nd biggest producer and consumer of wine (in hectolitres) in 20162 and 4
5. China will become the 2nd largest consumer in volume by 20202
The premiumisation of wine by 20211
6. The premium sector (bottles between $10-$20) is set to increase by more than 60 million cases
7. …while the low-cost sector (bottles under $5) will decrease by more than 75 million cases
The increasing popularity of sparkling wines, especially Prosecco1
8. In 2021, Prosecco will overtake Champagne and 40 million cases will of it be produced.
9. 2%: the average yearly growth of Prosecco until 2021 due to an increased demand from the American market
10. By 2021, Champagne exports will increase dramatically
Wine in France2
11. France accounts for 10% of the world’s total surface area of vineyards, i.e. 750,000 hectares or 1 million rugby pitches.
12. France attracts 10 million wine tourists a year
13. Viticulture is France’s biggest agricultural sector (in value) and 558,000 people are employed in this industry
14. 97% of French people consider wine to be a part of French cultural heritage
15. In 2020, a French person will consume on average 43 litres of wine a year (in 1975 it was 100 litres!)
1. According to a study by Vinexpo/IWSR
2. According to Vin et Société
3. According to a study by the IWSR (Jan 2018)
4. According to the Organisation Internationale de la Vigne et du Vin
Re: 15 feiten over wijn. fff
17 March 2018 19:02
Voorspellen en feiten. Lijkt mij in tegenspraak. Prosecco is wel opmerkelijk.

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Solera Whiskey – Real or Historic Fraction?
10 February 2018 09:49
Mooi systeem. Levert een schitterend product op. Kwaliteit is over jaren gelijk.

[thewhiskeywash.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
D-Winecoach
02 February 2018 13:41
D-Winecoach
Via een kennis kwam ik terecht bij D-Winecoach, een website waar men digitale wijnlessen aanbiedt.

De website oogt professioneel en is vrij overzichtelijk met vlot te bedienen pagina’s. De prijs van de lessen varieert van €95 voor de basisversie tot €190 voor de luxe champagneversie.
Voor deze prijs ontvang ik een wijnpakket met 6 flessen, een digitale wijnles en een syllabus.

De drijvende kracht achter dit alles is Dominique Crombé, een telg uit een familie van wijnhandelaars. Aan de hand van 14 lespakketten wil ze ons met een Tour-de-France in de wijnleer de vele specifieke eigenschappen van streken, druiven en wijnen aantonen. Ik ben benieuwd.
Ik kies de les “Algemene wijnleer” en de aankoop verloopt bijzonder vlot. Er worden echter wel €5 verzendingskosten aangerekend; Dit mochten ze wat vroeger laten weten hebben.

Quasi onmiddellijk ontvang ik een mail dat mijn betaling afgerond is, maar belangrijker, ik ontvang ook al de link naar de online video. (met een versheiddatum van 6 maanden)
Ondanks het feit dat mijn Winecoach aanraadt doorheen het filmmateriaal reeds te proeven, kan ik niet wachten het eerste gedeelte van mijn aankoop te verkennen.

Ik krijg een dynamische video van net geen 17 minuten te zien waarin wordt uitgelegd hoe men wijn maakt, wat er op een wijnetiket staat en hoe we wijn dienen te bekijken, ruiken en proeven.
De les is kwaliteitsvol en wordt afgewisseld met sfeer- en voorbeelden, maar ik vrees dat een tweede maal bekijken met behulp van de syllabus noodzakelijk is om het hele plaatje te snappen.

Zoals beloofd, komt mijn bestelde pakketje na twee dagen toe in een stevige doos. In de doos zitten 3 witte en 3 rode wijnen met wijnfiche en de syllabus.
De Syllabus is een 31-pagina dikke folder met daarin de summiere uitleg over de onderwerpen besproken in de video. Zoals verwacht neemt het de vraagtekens weg die ik nog had.
Een snelle check met de Vivino App leert me dat de geleverde wijnen allen boven de €10 geprijsd zijn, zelfs met enkele uitschieters. Koopje!

Voor de wijnproeverij besluit ik enkele vrienden uit te nodigen. Ik breng een beamer mee van het werk om te projecteren op een witte muur en met ons elven bekijken we eerst de video; Zij voor het eerst, ik ondertussen al voor de derde keer.
Iemand vraagt wat “most” betekend, en ik antwoord spontaan. Ik word al wijnkenner!
De proeverij is plezant. We zitten elk voor twee glazen en de beschrijving van de wijn heb ik voor ieder gekopieerd. We moeten vergelijken en we snappen wat de bedoeling is, maar missen wat aflijning.

Een echte wijnkenner spuugt de wijn uit, maar wegens gebrek aan spuugbakjes zien we ons genoodzaakt de kwalitatieve wijn door te slikken. Het wordt een vrolijke avond die smaakt naar meer.
We bestellen alvast het Côtes du Rhône Pakket, even vlot, zelfde prijs, en na enkele minuten ontvang ik de bijhorende link naar de video.
Deze video duurt net iets langer dan 10 minuten en is wat minder technisch dan de sessie “algemene wijnleer”, maar meer doorspekt met prachtige beelden.

Als ik enkele dagen nadien mijn wijnpakket ontvang, blijkt deze alweer gevuld met kwalitatieve wijn (volgens Vivino), de wijnfiche en een 19-pagina tellende syllabus.

D-Winecoach is een aanrader voor eenieder die kan genieten van een goed glas wijn. Misschien net iets meer geschikt voor de zwem- of naaiclub die eens iets anders wil doen dan zwemmen en naaien, of voor de personeelsleden die willen kunnen meepraten tijdens het restaurantbezoek, of gewoon als gezellige (en educatieve) avond tussen vrienden of collega’s.

De prijs zit goed; Je krijgt voor pakweg €70 à €80 aan wijn opgestuurd, met een verzorgde omkadering waarvoor je je als organisator niet hoeft te schamen.
En uiteindelijk betaal je met tien mensen elk tien euro voor een tiende van 6 flessen lekkere wijn, met uitleg en gezelligheid. Ik heb kostelijkere avonden meegemaakt.
Re: D-Winecoach
04 February 2018 19:07
Ha Ivan,

welkom alhier, is die site toevallig van je zwager? hot smiley
Omdat het kan: wijn uit een blikje.
30 January 2018 18:19
Een nieuwe poging. Wij zullen zien.

[www.frank.news]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Omdat het kan: wijn uit een blikje.
30 January 2018 18:37
Dit is poging 25?
Kocht het jaaaaaren geleden al eens, nooit meer gezien.
Zelfs per glas kon ik het krijgen.
Met een aluminium sluiting, alsof je een yoghurtje open trok cool smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen