Re: Amazon lanceert eigen wijn.
06 July 2017 19:42
Rechtstreeks is bijna niet te doen.
Maar niet verkrijgbaar via Amazon UK of DE?
Re: Amazon lanceert eigen wijn.
07 July 2017 08:15
Zou best kunnen. Maar wat maakt het uit?

[fortune.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Wine: Demystifying all that wine talk.
05 June 2017 09:38
HANDS up if this applies to you: you enjoy a drop of wine but find the whole wine-talk thing confusing. Pompous sometimes, intimidating at others. Thought so.

Fear not, it's time to demystify things. Here's a few questions you might want answered.

[www.forbesadvocate.com.au]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Robbers were former guests of wine estate.
23 May 2017 11:10
Cape Town - A group of armed robbers had apparently visited a wine estate outside Stellenbosch as guests for several months, before striking on Sunday.

Waarom verbaast mij dit niet meer? Arm en rijk leven in een aparte wereld. Gisteren een verhaal in de krant gelezen dat 8 personen op deze wereld net zoveel vermogen hebben als 3 miljard bewoners van deze aarde. Dan is er iets goed mis. Het slaat misschien nergens op maar die relatie arm en rijk laat mij niet los en heeft wellicht weinig te maken met deze overval in Stellenbosch.

[www.news24.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Robbers were former guests of wine estate.
23 May 2017 16:58
Ik denk niet dat die 8 rijke mensen iets met deze overval te maken hebben.
Re: Robbers were former guests of wine estate.
23 May 2017 17:06
Ik denk het ook niet maar het geeft de geweldige kloof tussen arm en rijk aan. Rijk moet zich zorgen maken. Bij het lezen van dit bericht moest ik daar aan denken. Maar wat dan te denken van dit bericht? Slaat op dezelfde overval.

[citizen.co.za]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Robbers were former guests of wine estate.
24 May 2017 22:07
Z.A. is natuurlijk een prachtig land , maar er wonen wat Afrikanen die je niet in een donker steegje wil tegen komen .confused smiley
Ben met Udo G aldaar op expeditie geweest, en iedere wijnboer had vuurwapens. Ik ben te soft voor zo n land..
PN: Greenock Creek Vineyards & Cellars Cornerstone Grenache 2006, Barossa Valley, Australia.
22 May 2017 12:01
Laat ik er dit over zeggen; "Deze wijn moet je gewoon een keer gedronken hebben"! Wat een bek vol wijn. Diksap, concentratie. Je weet niet wat je proeft. Een negatief puntje is de hoeveelheid alcohol. Na twee glazen lig je knock-out in de stoel. 18,5 Vol %. Wel voldaan. Advies: "Blijf in de buurt van je bed zodat je gelijk in de snurkstand kan gaan".

Bijtewee. het is geen zoete wijn zoals uit Zuidfrankrijk maar gewoon droog.

[www.greenockcreekwines.com.au]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: PN: Greenock Creek Vineyards & Cellars Cornerstone Grenache 2006, Barossa Valley, Australia.
22 May 2017 14:18
18,5% eye popping smiley
Dat is zeker een zware jongen!
Re: PN: Greenock Creek Vineyards & Cellars Cornerstone Grenache 2006, Barossa Valley, Australia.
22 May 2017 15:09
Bij welk percentage stopt de vergisting tegenwoordig? Het alcoholpercentage wordt hoger en hoger!
Re: PN: Greenock Creek Vineyards & Cellars Cornerstone Grenache 2006, Barossa Valley, Australia.
22 May 2017 15:14
Ik dacht altijd zo rond de 16-17% maar blijkbaar kan het nog hoger!
Banyuls is versterkte wijn en die is zelfs maar 16%, althans die ik nog heb liggen.
Maar deze Australische wijn klinkt zeker niet verkeerd.
Re: PN: Greenock Creek Vineyards & Cellars Cornerstone Grenache 2006, Barossa Valley, Australia.
22 May 2017 16:58
Misschien handig als alternatieve narcose? (in ieder geval meer smaak)
Re: PN: Greenock Creek Vineyards & Cellars Cornerstone Grenache 2006, Barossa Valley, Australia.
22 May 2017 17:16
Ik weet het niet maar is er een verschil in Vol % en % alc?

Naar boven en beneden afronden wordt ook gedaan. Bij 18,5 Vol % zal het niet snel naar boven worden afgerond maar naar beneden waarschijnlijk wel. Hoger dan 18,5 kan dus makkelijk.

Wij focussen ons teveel op het negatieve element. 100% Grenache sec van Greenock Creek Vineyards is buiten gewoon lekker. Het is fruit in optima forma. Oma's kruidentuin krijg je er bij. De zondagmorgen marmelade van vlierbes lijkt er op. Diep zwart/blauw/paars volledig ondoorzichtig. Moeilijk aan te geven of de wijn zwart, blauw of paars is. Je krijgt beurtelings deze kleur te zien. Het is een wijn die je bij de keel grijpt en niet meer loslaat. Wat een lengte. Ooit hoorde ik tijdens een proeverij André Sauerbier verzuchten; "Dit is een treinwijn". Daarmee wilde hij aangeven dat de wijn een oneindig lange nasmaak had. Hij proefde de wijn nog terwijl hij in de trein onderweg naar huis was. 18,5 Vol % neem ik op de koop toe.

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: PN: Greenock Creek Vineyards & Cellars Cornerstone Grenache 2006, Barossa Valley, Australia.
22 May 2017 17:25
Daar heb je natuurlijk wel een punt, meerdere zelfs! cool smiley
Een ballonnetje oplaten.
13 May 2017 16:22
Prachtige foto,s.

[www.travelvalley.nl]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Hoe Ben Pon in de wijn terecht kwam (en zijn gaard nu deels verkoopt aan Robert van der Wallen).
20 April 2017 13:14
Ahh, die Bernardus wijnen dat zijn juweeltjes.

[www.quotenet.nl]
PN: Eileen Hardy 1999 Shiraz
17 April 2017 10:35
Van deze wijn heb ik de laatste jaren steeds een flesje leeggemaakt en jaar over jaar kwam ik tot de ontdekking dat ik weer te vroeg was en dat het beste van de wijn nog moet komen. Dit jaar met Pasen viel alles op z'n plek. De wijn moet worden gedecanteerd. De wijn heb ik drie uur voor het diner overgegoten. Voorgaande jaren heb ik alleen de kurk er uit gehaald. Nu dus in de karaf. In de fles was veel droesem achtergebleven. Met wat water verdund en bij de lamsbout.

In het glas is de wijn tegen zwart aan. Diep donkerrood en ondoorzichtig. De waterige rand (ring) van voorgaande jaren was niet of nauwelijks te zien. In de neus veel kruiden. Eucalyptus blijft hangen. Aards, stal en paddenstoel. De eerste indruk is dat de wijn zalvig, dik en romig is. ietsje vanille. Het hout is volledig geïntegreerd. Prachtige zijde zachte tannines. Veel concentratie met name zwarte bessen en kersen. Het kersenzoet geeft een hint naar cola. Die opmerking is niet van mij maar van mijn dochter. In de finale proeven wij nog gember en spek. Dat spek proef ik nu nog. Wat een geur wat een lengte. het alcohol percentage is 13,5%. Wij zijn al een paar maanden in dit jaar onderweg maar dit is een wijn die een geweldige indruk bij mij heeft achtergelaten. Wanneer dit de maat voor de rest van het jaar is dan wordt dit een jubeljaar. 94/100 punten op de schaal van Johannes. De wijn heeft meer trekjes van een Côte-Rôtie dan van een Aussie en doet mij nog het meest denken aan een Chapoutier.

Op het rugetiket schrijft Eileen dat de wijn door haar 24 maanden in één jaar oude Franse eiken vaten is gelagerd. Kennelijk kon ze er geen afscheid van nemen want daarna kreeg de wijn nog eens drie jaar fleslagering. Na vijf jaar komt de wijn dus op de markt. Dat kost geld.

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: PN: Eileen Hardy 1999 Shiraz
17 April 2017 13:10
South Africa’s first black female winemaker launches her own brand.
10 April 2017 17:58
On a warm and sunny afternoon in South Africa's wine country, Ntsiki Biyela smiled as she remembered arriving here in the famed Stellenbosch region just east of Cape Town and seeing the strange "small trees" that lined the landscape.

Een kleine stap voor de mensheid maar een grote stap voor de vrouwen. Zeker de vrouwen in Zuid-Afrika.

[www.cbn.co.za]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: South Africa’s first black female winemaker launches her own brand.
11 April 2017 08:58
Blanke boeren hebben momenteel weinig te smilen
$148 bottle of B.C. wine named 'best chardonnay in the world'
10 April 2017 11:57
De prijs valt mij dan voor de beste chardonnay van de wereld nog mee. Maar je weet hoe dat gaat, alleen de aanwezige wijnen kunnen in de prijzen vallen. Alle anderen zijn gezien.

[bc.ctvnews.ca]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: $148 bottle of B.C. wine named 'best chardonnay in the world'
10 April 2017 12:39
Toch een leuk flesje om eens te proeven!
Time To Play Some Wine Games
28 March 2017 17:12
Voor onder de Palmpasen boom.

[winefolly.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Morsen met wijn is verleden tijd dankzij deze nieuwe uitvinding.
28 March 2017 16:55
Een ouderling is nog meegaander dan de wijnwereld. Drie jaar aan gewerkt. Tel daar gerust het drievoudige bij op alvorens het zijn weg en toepassing zal vinden.

Die plastic en aluminium rondjes, al of niet met reclame, werken trouwens ook goed.

Op een duurdere fles zitten wij ook niet te wachten. En die rondjes zijn gratis. grinning smiley

[www.nieuwsblad.be]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
SA vs Rest of World Pinot Noir Tasting.
28 March 2017 12:37
Via Zwitserland in Duitsland geraakt en zo in Nederland beland, de 2012 van De Grendel. Wij kwamen wat maanden geleden in een blindproeverij met Pinot Noir uit Europa en Amerika niet verder dan een magere 88/100. De 2013 levert nu 95/100 punten op. Is het een beter jaar? De Rex Hill Willamette Valley 2012 Pinot Noir ging er toen met een straatlengte overheen. Tijdens de California proeverij van een week of wat geleden op Schiphol-Rijk werd dat allemaal nog eens dunnetjes bevestigd. Voor Pinot Noir moet je in Amerika of Duitsland zijn. (Is mijn mening). Frankrijk is en te duur en te mager. Maar deze uit SA mogen er ook zijn.

[winemag.co.za]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Trump wines fly off shelves at Wegmans despite boycott.
17 February 2017 13:12
Ach waar hebben wij dit meer gezien?

[www.dailyprogress.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Trump wines fly off shelves at Wegmans despite boycott.
17 February 2017 14:20
Om het ritueel door de gootsteen te spoelen? grinning smiley
Re: Trump wines fly off shelves at Wegmans despite boycott.
17 February 2017 16:55
Wat zullen ze bij Wegmans er de pest in hebben!

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Trump wines fly off shelves at Wegmans despite boycott.
17 February 2017 18:51
Aandacht voor het één dan ook voor het ander.

[www.decanter.com]

Dit is toch mooi? Volgens mij klopt er iets niet. Ik ben benieuwd of de grote roerganger hier zijn zegen aan geeft. Mooi gevonden "Guest foreign workers".

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Re: Trump wines fly off shelves at Wegmans despite boycott.
20 February 2017 18:35
Ergens gaat de vlag in top.

[wivb.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen