Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Duitsland

Gepost door JohnCopier 
Re: Mosel, Weingut Steffens Kess Reil
28 May 2015 19:29
Ik kreeg dit vandaag toegestuurd.

[www.steffens-kess.de]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.
Mosel, Weingut Grans-Fassian Leiwen
27 May 2015 14:53
1. Weisser Burgunder Gutswein Trocken 2013 € 10,00 80/100
2. Grauer Burgunder Gutswein Trocken 2013 € 10,00 82/100
3. Riesling Mineralschiefer Gutswein Trocken 2014 € 8,80 85/100
4. Riesling Alte Reben "L" Trocken 2013 € 12,50 88/100
5. Riesling Leiwener Laurentiuslay GG 2013 € 22,00 88/100
7. Riesling Gutswein Catharina Feinherb 2013 € 10,00 84/100
8. Riesling Trittenheimer Apotheke GG Trocken 2013 € 24,00 91/100
10. Riesling Trittenheimer Apotheke GG Trocken 2012 € 24,00 91/100
12. Riesling Dhroner Hofberg GG Trocken 2013 € 22,00 91/100
13. Riesling Dhroner Hofberg GG Trocken 2012 € 22,00 90/100
14. Riesling Spätlese Trittenheimer Apotheke GL 2013 Prädikatsweine € 18,00 90/100
16. Riesling Spätlese Trittenheimer Apotheke GL 2012 Prädikatsweine € 17,00 90/100
18. Riesling Spätlese Piesporter Goldtropfchen GL 2011 Prädikatsweine € 17,00 91/100
19. Riesling Spätlese Piesporter Goldtropfchen GL 2005 Prädikatsweine € 18,00 93/100
20. Riesling Spätlese Piesporter Goldtropfchen GL 2002 Prädikatsweine € 19,00 92/100

Wijnen met de beste PK.
1. Riesling Spätlese Piesporter Goldtropfchen GL 2005 Prädikatsweine € 18,00 93/100
2. Riesling Spätlese Piesporter Goldtropfchen GL 2011 Prädikatsweine € 17,00 91/100
3. Riesling Spätlese Trittenheimer Apotheke GL 2013 Prädikatsweine € 18,00 90/100

John

Mosel, Weingut Selbach-Oster Zeltingen
26 May 2015 12:49
Bij Selbach waren maar enkele 2014 wijnen op fles. Voor het proeven maakt het weinig uit. Wat ik wel vreemd vind is dat er twee dezelfde wijnen waren die fractioneel van elkaar afweken.
1. Riesling Qualitätswein Trocken 2014 € 7,00 80/100 met 12,5%alc RS 7,2 S 7,5
2. Riesling Qualitätswein Trocken 2014 € 7,00 82/100 met 12%alc RS 8,2 S 8,1
3. Zeltinger Riesling Kabinett Trocken 2012 € 9,50 82/100
4. Zeltinger Himmelreich Riesling Kabinett Halbtrocken 2013 € 9,60 88+/100 Eigenlijk een gedeclassificeerde Spätlese.
5. Zeltingen Schlossberg Riesling Spätlese Trocken 2012 € 13,50 92/100
6. Graacher Domprobst Riesling Spätlese Feinherb Alte Reben 2011 € 15,00 94/100
7. Zeltingen Schlossberg "Bömer" Riesling Qualitätswein Trocken 2012 € 16,00 90/100
8. Zeltinger Sonnenuhr Riesling Spätlese Halbtrocken "Uhr"Alte Reben 2013 € 18,00 90/100
9. Riesling Kabinett Fruchtig 2013 € 8,50 81/100
10. Wehlener Sonnenuhr Riesling Kabinett Fruchtig 2014 € 10,00 82,00
11. Graacher Himmelreich Riesling Spätlese 2012 € 13,00 92/100 Praktisch uitverkocht.
12. Zeltinger Sonnenuhr Riesling Spätlese 2013 € 14,50 92+/100

Wijnen met de beste PK.
1. Graacher Himmelreich Riesling Spätlese 2012 € 13,00 92/100 Praktisch uitverkocht.
2. Zeltingen Schlossberg Riesling Spätlese Trocken 2012 € 13,50 92/100
3. Zeltinger Himmelreich Riesling Kabinett Halbtrocken 2013 € 9,60 88+/100 Eigenlijk een gedeclassificeerde Spätlese.

John

Re: Mosel, Weingut Selbach-Oster Zeltingen
27 May 2015 22:38
Bedankt voor het delen van jouw bevindingen, John.
Mosel. Op herhaling.
07 May 2015 10:17
De jaarlijkse trip naar de Mosel staat weer voor de deur. 18 mei is het vertrek. De laatste bevestigingen zijn binnen. Gaat weer een mooie week opleveren.
Wij stomen op naar Whelen, kussen de weinkoningin en trekken ons terug op het terras bij Philipps Eckstein in Graach. Op de heenreis doen we in het Ahrdal natuurlijk de Hofgarten van Werner-Nackel aan. Het programma staat:

Wij moeten ca. 16.00 - 16.30 uur bij de wijnkoningin in Whelen zijn. Adres: Ferienweingut Evelyne Keifer Hauptstraße 130 a
D-54470 Bernkastel- Wehlen Telefoon: +49 (0)6531 - 6924
[www.ferienweingut-keifer.de]

Omkleden, opfrissen en om 19.00 naar Philipps Eckstein in Graach - Schäferei.
Panoramastrasse 11 D-54470 Graach - Schäferei Telefon: +49 (0)6531 - 6542

Dinsdag 19 mei 2015. Proeverij bij:
Philipps - Eckstein.

Lunchen in Klostern Machern.

Selbach-Oster.
Uferallee 23 D-54492 Zeltingen +49 (0)6532 2081
[www.selbach-oster.de]

Jürgen Thanisch.
Moselstrasse 56 D-54470 Lieser +49 (0)6531 - 8227

Dineren: Altes Brauhaus, Gestade 4 Bernkastel - Kues +49 (0) 6531 - 2552
[www.brauhaus-bernkastel.de]

Woensdag 20 mei 2015. Proeverij bij:
Weingut Steffens - Kess (3 1/2*) zijn.
Moselstrasse 63 D-56861 Reil +49 (0) 6542 - 1246
[www.steffens-kess.de]

Lunch: Straußwirtschaft Gessinger
Fährstraße 17 54492 Zeltingen-Rachtig

Weingut Clemens - Busch.
Kirchstrasse 37 D-56862 Pünderich +49 (0) 6542 - 1814023
[www.clemens-busch.de]

Weingut Alfred Merkelbach
Brunnenstrasse 11 D-54539 Ürzig Telefoon: +49 (0) 6532 - 4522

Donderdag 21 mei 2015. Proeverij bij:
Weingut Reinhold Haart.
Ausoniusufer 18 D-54498 Piesport Telefoon: +49 (0) 6507 - 2015
[www.haart.de]

Lunch op het weingut.

Weingut Grans Fassian.
Römerstrasse 28 D-54340 Leiwen Telefoon +49 (0) 6507 - 3170
[www.grans-fassian.de]

Weingut Clüsserath - Eifel. Dineren in restaurant "Galerie Riesling". Kelder bezoek afgestemd. Glaasje sekt enz. Bij mooi weer heb ik ook een plek op het terras vastgelegd.
Restaurant Galerie Riesling
Im Hof 6 D-54349 Trittenheim +49 (0) 6507 - 99001
[www.galerie-riesling.de]

Vrijdag 22 mei 2015
Op naar het Ahrdal alwaar we om ca 12.30 - 13.00 uur worden verwacht op
DAGERNOVA-CULINARIUM
Ahrweg 7 53507 Dernau Telefoon +49 (0)2643 – 8321
[www.dagernova-culinarium.de]

Daarna rustig naar huis en uitbuiken.

John

Re: Mosel. Op herhaling.
07 May 2015 10:44
Mooi programma John, have fun!
07 May 2015 19:21
Aaah, mooi programma. Dank zij het wijnprikbord ook bij Philipps Eckstein geweest en als je daar in de buurt bent wil je terug. Heel veel proefplezier, John!
07 May 2015 19:46
Vorig jaar hebben we misgeschoten. Dit jaar opnieuw naast het doel. Wat is er aan de hand? Een week later dan ons bezoek aan de Mosel wordt voor de tweede keer "Mythos Mosel" eine Riesling Reise gehouden. Volgend jaar MOET het lukken. De opening vindt dit jaar op 29 mei in het volledig gerenoveerde Schloss Lieser plaats. Wij gaan ook een kijkje nemen. En volgend jaar... wij houden u op de hoogte.

John

25 May 2015 22:56
Hi John,

Net gegeten bij restaurant Altes Brauhaus - Bernkastel Kues thumbs up
Thanks for the tip!!!

Met Smakelijke groet Dick
26 May 2015 09:23
AB was in mijn herinnering beter dan toen wij er waren. Met het bier en bordje was niets mis. Ook het uitzicht was prima. Maar wat een fouten en slordigheden bij de bediening. De wijnkaart was voor de Mosel te mager. Daar hebben we dan ook niets van besteld en zijn bij het "Weizenbier" blijven hangen. Ook lekker kan ik je vertellen.

Later in de week zijn wij naar Docters (Bernkastel) gegaan. Aldaar veel gezang en heerlijk gegeten met een dito wijnkaart.

John

26 May 2015 11:56
Veel gezang?
Is dat letterlijk?
26 May 2015 12:51
Heel letterlijk.cool smiley

John

26 May 2015 18:15
John,

Het kan verkeren, bij ons was de bediening top, en de bordjes prima, en de wijnkaart , zoals bij vele rest. vermelde allen de wijnen van de eigen wijngaarden,
Geen top maar niet slecht

Met Smakelijke Groet Dick
27 May 2015 15:05
Donderdagmiddag/avond zijn wij ook nog naar Weingut Clüsserath-Eifel in Trittenheim geweest. Voor het proeven van de wijnen en natuurlijk voor het Gutshotel Galerie Riesling. Jaar over jaar kom ik daar. Soms sla ik een jaar over. Nu moeten we maar even een paar jaar overslaan. Want wat is er aan de hand? De restaurant(eigenaar)zetbaas is door de echte eigenaar met een schop onder z'n achterste de Mosel ingeschopt. Wat wij vernamen is niet best. Om die reden stond alles opnieuw in de steigers. Het proeven ging niet door en het kelderbezoek met een glaasje sekt kon met "Godsgratie" net doorgaan. Terwijl wij er toch de beurs voor moesten opentrekken. Gelukkig hadden ze sinds kort weer een heuselijk kok. De bordjes waren puik in orde want koken kan die vent. Met z'n 200 Kg schoon aan de haak geeft zoiets vertrouwen. De wijnkaart is nog niet af maar wat er op stond was oké met een opslag van 10 euro per fles.

Voorlopig dus maar even de kat uit de boom kijken.

John

Blauschiefer Spätburgunder Qba Trocken 2013 Meyer-Näkel Ahr
11 February 2015 11:02
"An der Ahr" groeit in volmaakte rust deze Spätburgunder op Blauschiefer. Nu is volgens de folder van MN dit wijngaarddeel met de Spätburgunder eerder beplant geweest met Riesling.

Dan mijn vraag: Meyer-Näckel schrijft in zijn ronkende omschrijving van deze wijn dat de eerdere beplanting met Rieslingstokken doorwerkt in de "Aromatik" van deze Pinot Noir. Is zoiets mogelijk?

De wijn is trouwens geweldig, heeft 13,5% alcohol en stinkt naar een dampende carolus. De zwarte bessen en bramen maken de wijn af. Zeer mooie lengte. De vraagprijs aan de Ahr bedraagt ca 19 euries.

John

Re: Blauschiefer Spätburgunder Qba Trocken 2013 Meyer-Näkel Ahr
11 February 2015 20:29
Een dampende carolus..... lekker!!! grinning smiley
Re: Blauschiefer Spätburgunder Qba Trocken 2013 Meyer-Näkel Ahr
11 February 2015 20:39
Mooie vraag. Ligt in lijn met "denk NIET aan een roze olifant" en wat doe je?

Precies.

Het moet dus wel waar zijn >grinning smiley<
2013 Riesling van oude stokken.
03 February 2015 15:08
Een hernieuwde kennismaking met Weingut Schneider.

In tegenspraak met veel van de huidige geproduceerde wijnen is het begrip, "Hoe ouder hoe beter" zeker van toepassing op Riesling van oude wijnstokken. Natuurlijk kunnen de klassiekers uit de Bourgogne en Bordeaux ook hun partij meeblazen en ook daar is ouderdom vaak (zeker) beter dan jeugdige uitgave.

Op het etiket wil nog wel eens Vieille Vignes, Alte Reben of een andere aanduiding staan als container begrip voor beter. In Duitsland is alles gereglementeerd maar niet het begrip Alte Reben. Te pas en te onpas wordt het dus gebruikt. Maar is 35 jaar oud? Nee natuurlijk niet. De meest veilige weg is Alte Reben pas te gebruiken vanaf pakweg 70 jaar. En dat wordt ook door veel Duitse wijnboeren zo gedaan. Ook wanneer je weet dat er ieder jaar stokken doodgaan en er dus wordt bijgeplant is een leeftijd van 70 jaar of ouder voor de wijngaard moeilijk te halen. Maar ze zijn er wel.

Alte Reben als kwaliteitsaanduiding is met stokken van 35 jaar naar mijn mening dus larie. Dat "ouder" beter is probeert men ook met andere begrippen te duiden zoals, 12e generatie wijnboer of 350 jaar in het bezit van de familie. Dat mag allemaal zo zijn maar "De proef of de tong" zoals Peter B zo mooi wist te schrijven, is veel belangrijker dan welk begrip van ouderdom dan ook. Alte Reben kom ik dus tegen van 35 jaar, 55, 70 en 80 en zelfs nog ouder waarbij alleen de 70 jaar en ouder echte Alte Reben is. Sla er Wiki maar eens op na. Maar aan die ongeschreven wet trekken zich dus steeds minder wijnboeren iets aan. Het is dus meer een marketingbegrip dan dat het iets zegt over de kwaliteit.

Zo had ik in het afgelopen weekend een Riesling Alte Reben wijn 2013 van Weingut Sebastian Schneider uit Bad Hönningen in het glas. Sebastian is een jonge vent die in 2006 in het diepe is gegooid toen z'n ouders door persoonlijk ongemak de wijngaard wel moesten overdragen. De ouwe Schneider maakte Alte Reben van 55 jaar oud en niemand nam daar kennelijk aanstoot aan. Wel oud maar Alte Reben? Die 55 jaar is tot 2013 zo gebleven en toen werd het Alte Reben van 35 jaar in de prospectus van de tussenpersoon. Dat valt natuurlijk niet op wanneer je er tegenaan loopt en wie weet trouwens dat het een ongeschreven afspraak is om pas vanaf 70 jaar Alte Reben als aanduiding op het etiket te gebruiken? Maar ik ken de Schneidertjes (de vader dan) van jaren terug en dan is het toch, Hu!!!

De fles zat in een proefpakket en kost ca 7 euries. Kan je geen buil aan vallen. Maakt het wat uit voor de smaak? Wel nee. Goed gemaakt maar dat zou ik ook zonder Alte Reben hebben gezegd. 35 Jaar...? De Alte Reben is met 35 jaar net de luier ontgroeid.

John

Re: 2013 Riesling van oude stokken.
03 February 2015 19:42
Lekker verhaal. Volgens mij heb ik vorig jaar nog 100 jarige riesling gekocht bij Bernard Eiffel. Weggestopt in de kelder.
Re: 2013 Riesling van oude stokken.
04 February 2015 10:49
Ben je bij de wijnboer op bezoek vraag dan eens langs de neus weg of 100 jaar de leeftijd van de stokken aangeeft of dat het de leeftijd van het stukje wijngaard is. De wijngaard is vaak al generaties lang in bezit van de familie dus dat zal het niet zijn. De stokken, mijnheer. Dat maakt de Alte Reben. Vraag dan eens of stokken het eeuwige leven hebben? Dat hebben de stokken niet. Vanaf het 40e jaar (daarvoor ook wel) gaat er ieder jaar wel een enkele stok dood waarvoor dan een nieuwe wordt aangeplant. Om dan op 100 jaar Alte Reben te komen is niet zo eenvoudig. Maar de inflatie slaat toe. Wij hebben nu ook al Alte Reben van 35 jaar. Het wordt tijd dat daar richtlijnen voor komen.

John

Site: Vrienden van de riesling
21 January 2015 19:46
Is dit het begin van het einde?

[vriendenvanderiesling.wordpress.com]

John

weekendje Moezel
07 January 2015 10:12
Vrijdag vertrekken we weer eens naar de Moezel. Onze vriend Marco van Vinothek Wivino wordt 40 en dat moet gevierd worden!
Hij verwacht een 100-tal gasten en er staat een bataljon grote toeters te wachten. Ik neem zelf ook 3 "doppelmagnums" mee, namelijk: De Toren Fusion V 2003, Remirez de Ganuza Reserva 1996 en Tenuta Trinoro Palazzi 1998. Laten we hopen dat deze net zo mooi presteert als zijn 1 jaar jongere broer die we in Toscane dronken. Nu weet ik in ieder geval zeker dat ik iets lekkers aan rood in mijn glas krijg...een hele avond pinot noir kloon drinken is niet goed voor mijn gezondheid....winking smileysmileys with beer

Tevens gaan we een hapje eten in Restaurant Lekker in Neumagen-Dhron. Dit Hotel Restaurant is van een nederlands stel en nu een jaar open. Iemand van hier al geweest? Het schijnt geweldig te zijn...heb er zin in! Sowieso geweldig om al die mannen weer te zien.

Hasta luego
John

iedere steak onder 500 gram is carpaccio
iedere kreeft onder 1000 gram is een rivierkreeftje
Re: weekendje Moezel
07 January 2015 12:28
Restaurant Lekker is geweldig. Ik ben daar vorig jaar geweest en toen waren ze net open. De pinautomaat werkte nog niet. Tevens een kijkje in de keuken genomen. Kreeg gelijk een aanbieding om de rest van het jaar in de keuken te komen knallen. Daar heb ik maar vanaf gezien. De chef heeft voor ons buiten de kaart gekookt. Fantastisch in één woord. Restaurant is ruim van opzet. Een echte aanrader. Ik heb er vorig jaar op het oude prikbord ook wat over geschreven.

John

Re: weekendje Moezel
07 January 2015 12:34
Dit heb ik er vorig jaar overgeschreven.

Re: Bevindingen, Mosel, Saar en Nahe.

Gepost door: John Copier ()

Datum: 21 mei 2014 14:16

Ik lees het nog eens na en dan mis ik de avondsessie in restaurant Lekker. Lekker? Ja met het Nederlandse "lekker". Op dinsdag waren wij bij Jörg Thanisch in Lieser en aan het eind van de dag bij Bernard Eifel in Trittenheim in zijn restaurant en op het weingut. Al pratende over hetgeen wij tot nu toe hadden meegemaakt en het programma door ons nog af te leggen kregen we het gelijkluidende advies om op woensdagavond de stoelen aan te schuiven in Restaurant Lekker. Op z'n Nederlands geschreven dus. Een paar maanden geleden is een jonge Nederlandse kok met echtgenote in Neumagen-Drohn en eigen restaurant begonnen. Jörg en Bernard waren daar geweest en dan te horen van de wijnboer/restaurateur Bernard Eifel dat aldaar met afstand het best aan de Mosel wordt gekookt is toch wel bijzonder. Wij schoven dus verwachtingsvol op woensdagavond aan. Er is een beperkte kaart maar de aandacht wordt op het drie- of viergangen diner gelegd. Drie gangen kost 33 en vier kost 38 euries. Natuurlijk heb ik een kijkje in zijn inductiekeuken mogen nemen. Daarnaast een spoelkeuken waarbij de warmte van de industriële vaatwasser wordt teruggewonnen en wel zodanig dat de machine praktisch energieneutraal draait. Nog niet eerder gezien. Voor ons werd iets buiten de kaart om maar binnen de formule gemaakt en gekookt. Ge-wel-dig!!! Wat een jonge god. Wat een klasse. Ik kreeg gelijk een uitnodiging om 7 maanden te komen knallen. Want in Duitsland aan goede koks komen met een Nederlandse chef boven je is kennelijk niet zo eenvoudig in te vullen. Ik vind de uitnodiging leuk maar knallen kan ik hier ook.

De wijnkaart is van en uit de omgeving met wat uitstapjes naar de Ahr, Nahe en Saar. Klasse inkoop. Prijzen zoals ik ze graag zie en die je uitnodigen voor nog een flesje. Hotel/restaurant "Lekker" is met stip bij Ome John op het lijstje "Niet te missen en beslist langsgaan" binnen gekomen. Beslist langsgaan is dus mijn advies aan prikkers en lezers.

[www.hotel-lekker.com]

Dan nog een advies voor Marco***. Vraag bij Eckstein naar zijn weissburgunder. Op een warme zomeravond heerlijk. Niet alleen aldaar maar ook hier. Vraag er ook "Bauernbrot mit Schmalz" bij. Vraag er ook het recept bij.

Hierbij een overzichtje van de wijnen bij Schäfer-Fröhlich die er wel zijn maar dit jaar niet maar aangekocht kunnen worden. (Zie mijn eerdere berichtje).
2013 Nahe Riesling Trocken Qualitätswein
2013 Vulkangestein Riesling Trocken Qualitätswein
2013 Kupfergrube 1e Riesling GG Trocken Qualitätswein
2013 Halenberg 1e Riesling GG Trocken Qualitätswein
2013 Stromberg 1e Riesling GG Trocken Qualitätswein
2013 Vulkangestein Riesling Feinherb Qualitätswein

Dit jaar bestellen en dan mag je volgend jaar hopen.

John

Si l'on me demande quel est le bien le plus précieux de la terre, je répondrai: c'est la vigne!!
Caton l'Ancien (II°siècle av. J.C.)
Glühwein smiling smiley
07 December 2014 20:58
We hebben gisteren gegeten in de Teppanyaki & sushi lounge Ai Uchi in Hilversum. Het eten was erg goed, de prijs daarvoor was meer dan redelijk en de kok maakte er een leuk schouwspel van achter zijn kookplaat.

De sommelier daarentegen ....

In plaats van de rode wijn te laten proeven, kregen we de kurk aangeboden om aan te ruiken. Ik vertelde dat ik liever de wijn in het glas wilde ruiken. Hij had het echter 'tijdens de opleiding' anders geleerd. Hij had al duizenden flessen goedgekeurd op basis van het ruiken aan de kurk. Ik vertelde hem vriendelijk dat me dat een risico leek en dat ik - omdat ik niet zo goed was opgeleid - toch graag de wijn in het glas wilde ruiken.

De wijn zelf was vervolgens warm. Extreem warm. We zaten bijna naast de wijnkasten en konden de temperatuur lezen ... 27 graden hot smiley

Ik heb voorzichtig gemeld dat dit wel erg warm was voor rode wijn. Ik sprak tegen iemand die goed was opgeleid dus moest voorzichtig zijn met mijn ongeschoolde woorden smiling smiley

De sommelier vond 27 graden gelukkig ook wel wat warm voor rode wijn maar gaf de schuld aan de wijnkasten die 'raar' deden. Mijn suggestie om dan maar de stekker eruit te trekken - we hadden het behoorlijk koud in het restaurant dus de temperatuur was niet echt verkeerd voor rode wijn - was natuurlijk onzinnig. "Dan zou de wijn nog warmer worden" confused smiley

Gelukkig hadden ze wijnkoelers. Deze probeerde de sommelier nog wel tweemaal af te pakken omdat de wijn volgens hem te koud aan het worden was. Te koud voor glühwein misschien. Wat een flapdrol.

Gegroet,

ChrisW

PS. De kast voor de witte wijn stond op 1 graad boven nul smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/12/2014 20:59 door ChrisW.
Re: Glühwein smiling smiley
07 December 2014 22:41
Grappig verhaal grinning smiley, maar het is natuurlijk eigenlijk in en in triest.

Weer een reden om zelf wijn mee te nemen naar een restaurant!
07 December 2014 22:53
Chris, wat een horror. Nou denk ik dat een sommelier ook wel een erg moeilijk beroep is. Je moet idealiter altijd dienstbaar zijn aan de wensen van de klant. Dat vereist een sterk karakter in combinatie met een klein ego.
Ze zijn er gelukkig wel.
07 December 2014 23:21
BIZAR!confused smiley

Hendrik
08 December 2014 07:16
Hij zal ongetwijfeld ALLES weten van Sake......dan is 27 graden niet eens zo slecht....smiling smiley

Hasta luego
John

iedere steak onder 500 gram is carpaccio
iedere kreeft onder 1000 gram is een rivierkreeftje
08 December 2014 08:08
@ Sander: dat was ook wat ik dacht; ik ga er graag nog eens naar toe maar neem dan wel eigen wijnen mee. In zo'n restaurant is een biertje voor mij ook een optie. Waarschijnlijk lukt het de sommelier nog wel om die goed te serveren smiling smiley

Gegroet,

ChrisW
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen