Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Oostenrijk

Gepost door JohnCopier 
Oostenrijk
08 April 2019 20:14
Wine Transformed Into Art: Meinklang Sarah Lucas

April 9th, 1917, almost 102 years ago, Marcel Duchamp forced the art world to rethink the nature of art. Duchamp presented an upside-down urinal signed and dated with the signature “R. Mutt, 1917,” and titled Fountain. Today Sarah Lucas, an English art star, has transformed a bottle of Austrian winemaker Meinklang's Pinot Noir, asking questions about the nature of wine and its relationship to art. The piece Mienklang Sarah Lucas, part of her Au Naturel show, is a bottle of Meinklang Pinot Noir with the letters S-A-R-A-H L-U-C-A-S cut out of cardboard and attached to the bottle with wire. And how did one of England's most recognized contemporary artists find interest with a cult Austrian natural wine?

[grapecollective.com]

John

Life is always better when I wine.

Koken is meer dan een recept.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/12/2019 12:47 door JohnCopier.
ZALTO Glasperfektion - Traditional Craftsmanship
18 March 2019 19:03
Video bestaat al een tijdje. Blijft mooi. Zalto is wel aan de prijs.

[www.youtube.com]

John

Österreichs 100 Beste Weine in 2018
02 January 2019 14:25
Dank der klaren Fokusierung der Winzer des Alpenlands auf aromatische trockene Weißweine und eleganten Rotweinen übertrifft der Erfolg der österreichischen Weine in vielen Exportmärkten die Ihres großen Nachbaren Deutschland. Unsere Liste der besten Weine Österreichs in 2018 bestätigt auf beeindruckende Weise diese zwei Stärken.

De wijn op 1 is mijn favoriet.

[www.jamessuckling.com]

John

Re: Österreichs 100 Beste Weine in 2018
03 January 2019 14:28
Heb al jaren geen Oostenrijkse wijnen meer gedronken maar herken toch aardig wat namen op deze lijst!
Nazi-Vergangenheit: Neuer Name für den Zweigelt?
11 December 2018 19:13
Wiener Aktionisten fordern eine Namensänderung des beliebten Rotweins: Denn dessen Schöpfer, Friedrich Zweigelt, war ein "glühender Nazi".

[www.heute.at]

John

When Riedel Sets Itself Up To Fail: The Pink Wine Glass Experiment.
29 June 2018 13:22
Leuk voor Riedel.

Voegt weinig toe.

[www.forbes.com]

John

PN: Zweigelt 2015 Toni Hartl Burgenland, Austria.
22 June 2017 14:49
Helder, diep kersenrood met paarse rand. Een Bio-wijn volgens het etiket maar waarschijnlijk ook een wijn weinig filtratie gezien het depot in de fles. Een echte bek met wijn. Daar hou ik van. Volle geur van roodpaars zomerfruit als kersen, bramen, bosbessen en framboos. De neus raakt verstopt van al dat mooie zomerfruit. Naast het fruit is er tegelijkertijd een lichte en prettige aardse ondertoon die de wijn wat extra ruggengraat geeft. De wijn is vol en heeft een heerlijke, zachte en lange afdronk. in de afdronk ook wat mineraliteit en kalksteen.

Die mineraliteit moet ik even uitleggen. Toen wij klein waren daagden wij elkaar uit om bij vriesweer aan de brugleuning te likken. Stom natuurlijk maar je bent jong en... De bedoeling was natuurlijk dat je vast bleef zitten met je tong. Maar met enige slimmigheid lukte het wel. Die smaak na afloop in je mond. IJzer en beetje roestig. Ja de bruggen in Rotterdam waren vroeger van gietijzer. Die smaak proef ik in sommige wijnen nog. Zoals bij deze zweigelt. Ik had de wijn flink doorgekoeld. De wijn krijgt van mij 90/100 punten en heeft 13,0% alc. Prima wijn bij het avondeten in de tuin. De wijn moet je jong drinken.

John

Er valt op internet altijd wat te leren.
24 June 2016 13:13
[www.nachrichten.at]

John

Riedel, champagneglas.
15 December 2014 19:12
Ik had er al iets over gelezen maar zonder de foto. Ziet er strak uit.

[www.nytimes.com]

John

Re: Riedel, champagneglas.
15 December 2014 20:22
Hmmm, mijn oude Crystal d'Arcs glazen lijken er wel erg op cool smiley
Zie: [wijn.startpagina.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen