Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Chatauneuf du Pape

Gepost door JohnCopier 
Re: Les Printemps de Chateauneuf du Pape 2015
26 February 2015 19:57
PM Chris

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/02/2015 19:58 door WilD.
PN Font Sarade 2010 Vacqueras
18 January 2015 15:20
Domaine Font Sarade 2010 Vacqueras Les Hauts Ponche 2010

Gemaakt van druivenstokken op mergel en klei, 50% grenache noir, 25% syrah en 25% mourvèdre. 30 hl/ha van stokken van 30 tot 35 jaar oud. Een wijn die staat, zegt Claartje kernachtig. Met in de geur impressies van kersen, inkt, ijzer en wat rokerigheid, een zoetje bij het drinken, straf geconcentreerd, jammig fruit. Ik val als een blok voor deze wijn met zijn tikje rustieke geur, waarin veel morellenkers, een beetje drop, heerlijk sappige smaak, goed geconcentreerd, ik slikte de wijn door voor ik er erg in had en verlangde naar de volgende slok, hap sap zogezegd. Voor mij komt in deze wijn het fruit het beste naar voren.

Domaine Font Sarade 2010 Vacqueras Prestige

Gemaakt van druivenstokken op steen en klei, 50% grenache noir en 50% syrah. 35 hl/ha van stokken van 50 jaar oud. Heel aangename wijn, zegt Kees, met aardbei en laurier in de geur. Deze wijn is heel evenwichtig, in de geur komt de mineraliteit duidelijke beter naar voren, ‘drinkt nu al lekker’ zegt Claartje, dat klopt en ik denk dat de wijn nog veel mooier zal worden, wat cederhout en vrij prominente bitters.

We proeven deze wijnen bij de Brabantse Wijnsociëteit, een gezelschap met veel proefervaring. De grond van de wijngaard en de druivensamenstelling verschillen enigszins. De proefnotities die naar voren worden gebracht staan werkelijk diametraal tegenover elkaar. De puristen die graag technisch proeven zouden zeggen: dat kan niet! Dat mag niet! Maar ja, de werkelijkheid is weerbarstig en waarom zouden we jokken over wat we proeven? De helft van de proevers geeft de voorkeur aan de eerste wijn, de helft aan de tweede wijn.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen